کد خبر: ۶۲۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو ٬ عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات توریستی و تهران خواستار نظارت شهرداری و اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه بر فعالیت تاکسی های اینترنتی شد.


به گزارش خبرخودرو ٬ عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات توریستی و تهران خواستار نظارت شهرداری و اتحادیه موسسات اتومبیل کرایه بر فعالیت تاکسی های اینترنتی شد.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با انتقاد از اختلالی که تاکسی های اینترنتی در فعالیت آژانس ها ایجاد کردند، اظهار داشت: فعالیت های تاکسی های اینترنتی با راه اندازی اپلیکیشنی به نام اوبر آغاز شد و به اقتضای زمان فعالیت آنها گسترده تر شده و تعدادی تاکسی اینترنتی ظهور پیدا کردند. این در حالی است که بر اساس قانون نظارت بر حمل و نقل درون شهری بر عهده شهرداری ها است و تاکسی های اینترنتی باید مانند آژانس ها تحت پوشش شهرداری و زیرنظر اتحادیه قرار بگیرند.

وی تشریح کرد: با ظهور تاکسی های اینترنتی حدود هزار و 800 موسسه اتومبیل کرایه و 120 هزار راننده فعال در آژانس ها از بین رفتند و مبالغی که توسط آژانس ها دریافت می شد اکنون بین سه تا چهار تاکسی اینترنتی تقسیم شده و این موضوع بی نهایت به موسسات کرایه اتومبیل لطمه وارد کرده است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران با اشاره به مزایای تاکسی های تلفنی نسبت به تاکسی هایی اینترنتی بیان کرد: تاکسی های تلفنی علاوه بر اینکه قانونی هستند دارای جایگاه مشخص و امکانات مناسبی برای رانندگان هستند. همچنین آژانس ها نرخ های متعادل تری نسبت به تاکسی های اینترنتی دارند. در صورتی که تاکسی های اینترنتی در ابتدای فعالیت خود در باغ سبز نشان دادند اما به مرور کرایه های خود را افزایش دادند.

محمدی عنوان کرد: اتحادیه منکر استفاده از تکنولوژی نیست اما همان طور که یک قانون وجود دارد یک مجری نیز باید بر فعالیت حمل و نقل مسافر شهری نظارت کند. بنابراین تاکسی های اینترنتی نیز باید تحت پوشش اتحادیه آژانس ها قرار بگیرند و با دریافت مجوز از اتحادیه فعالیت کنند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مؤسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران در پایان خاطرنشان کرد: افزایش کرایه ها و مسائلی مانند تجاوزهایی که بعضا توسط برخی رانندگان تاکسی های اینترنتی در گذشته صورت گرفته موجب روی آوردن مردم به آژانس ها شده اما رفع این مشکل مستلزم اصلاح زیرساخت ها است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"