کد خبر: ۶۲۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر توجه به زیرساخت های تولید خودرو در کشور تاکید کرد.


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر توجه به زیرساخت های تولید خودرو در کشور تاکید کرد.

سیدرضا تقوی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: امروز شرایط جامعه به گونه ای است که هر خانواده ایرانی حداقل به یک دستگاه خودرو نیاز دارد چرا که خودرو وسیله ای برای امرار معاش و رفع نیازهای یک خانواده و یا وسیله ای برای رفاه مردم است. لذا حاکمیت و نظام اجرایی کشور باید به منظور رفع نیازهای مردم و با اتخاذ سیاست های صحیح خودرو تولید و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

وی ضمن اشاره به این موضوع یادآور شد: البته گاها خودرو برای برخی افراد وسیله تجمل و تفاخر است و خودروهای گران قیمت خود را به رخ دیگران می کشند که این یک مساله اخلاقی است و باید به آن توجه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مساله تنها ساخت خودرو نیست بلکه خودرو را باید با تمام مسائل پیرامون و همه الزامات و لوازم ارتباطی آن در نظر بگیریم. با توجه به اینکه امروزه خودرو در متن زندگی مردم قرار دارد وزارت صمت، شهرداری ها، وزارت مسکن و شهرسازی و خودروسازان باید با تعامل و همکاری یکدیگر جایگاه مناسبی را برای پارک خودرو در ساخت و ساز شهری امروز لحاظ و مشخص کنند.

تقوی ادامه داد: امروزه در یک ساختمان مسکونی تعداد زیادی خانوار زندگی می کنند که ممکن است هر یک از اعضای خانواده دارای یک خودرو باشند اما فضای کافی برای پارک آن ندارند. به عبارت دیگر به جای اینکه خودرو وسیله ای برای تسریع امور زندگی مردم باشد به مانعی برای آنها تبدیل شده است. بنابراین اگر خودرو را به درون زندگی مردم وارد می کنیم باید زیرساخت های متناسب با این وسیله رفاهی را نیز در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: نکته دیگر پراکندگی جایگاه های سوخت، تعمیرگاه ها و مراکز خدمات پس از فروش است که مالکان خودرو برای دستیابی به آنها در سطح شهر دچار مشکل هستند. واحدهای ارائه دهنده خدمات خودرو باید در هر منطقه از شهر مشخص و به راحتی در اختیار مردم قرار بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: همچنین توجه به کیفیت در ساخت خودرو بسیار مهم است زیرا اگر خودرو کیفیت لازم را نداشته باشد مردم را به دانش بومی خود بدبین کرده و آنان را به سمت خودروهای خارجی سوق داده ایم.

تقوی با بیان اینکه استفاده از تولیدات داخل با کیفیت در اولویت است افزود: خودرو وسیله ای برای رفاه و آرامش است و نباید با بی توجهی به کیفیت به مشکلات مردم بیفزاییم. اگر نیاز به دانش فنی است می توان آن را از کشورهای پیشرفته خریداری و صنعت خودرو کشور را با محصولات با کیفیت تقویت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه ما امروز دانشمدانی داریم که دانش پیچیده هسته ای را رشد دادند و با توجه به اینکه به عنوان یکی از کشورهای دارای انرژی هسته ای در دنیا شناخته شده و در صنایع دفاعی نیز پیشرفت بسیاری داشته ایم قطعا قادر به حل مشکلات و نقاط ضعف صنعت خودرو کشور خواهیم بود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"