کد خبر: ۶۲۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، رییس کمیته صمت ستاد انتخاباتی آیت الله رییسی به تشریح سیاست های راهبردی آیت الله رییسی در صنعت خودرو پرداخت.


به گزارش خبرخودرو، رییس کمیته صمت ستاد انتخاباتی آیت الله رییسی به تشریح سیاست های راهبردی آیت الله رییسی در صنعت خودرو پرداخت.

فرهاد تقوامنش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: متاسفانه صنعت خودرو کشور وضعیت نا به سامانی پیدا کرده و در حال حاضر مشکل عمده این صنعت رانتی و دولتی بودن است که موجب شده خودروسازان خصوصی در ادوار گذشته به دست فراموشی سپرده شوند.

وی درباره سیاست های راهبردی آیت الله رییسی در صنعت خودرو تشریح کرد: احیای واحدهای تولیدی و خروج آنها از رکود ،حمایت مستقیم از مصرف کنندگان خودرو و قطعه سازان، به روزرسانی ماشین آلات، تامین به موقع سرمایه در گردش زنجیره تامین، افزایش تیراژ و کاهش قیمت خودرو به منظور حمایت از دهک های پایین جامعه از مهم ترین سیاست های راهبردی ایشان است که امیدواریم پس از پیروزی ایشان در انتخابات، صنعت خودرو کشور ساماندهی شده و به سمت خصوصی سازی دو خودروساز بزرگ پیش برویم.

رییس کمیته صمت ستاد انتخاباتی آیت الله رییسی ادامه داد: بر اساس بازدیدهای میدانی ایشان از خودروسازان بخش خصوصی شاهد جهش و رونق تولید بودند و به این نتیجه رسیدیم که صنعت خودرو کشور نیازمند خصوصی سازی،حمایت مستقیم از قطعه سازان، ایجاد رابطه تنگاتنگ میان قطعه سازان و خودروسازان، رعایت استانداردهای جهانی به ویژه در حوزه مصرف سوخت، کیفی سازی و ایمنی سازی قطعات، افزایش تیراژ و کاهش قیمت خودرو است و این محورها جز سیاست های راهبردی آیت الله رییسی قرار گرفته است.

تقوامنش اذعان داشت: یکی از هزینه های تحمیل شده به دهک های پایین جامعه موضوع حمل و نقل است چراکه بر قیمت تمام شده محصولات مصرفی خانوار تاثیر گذار است. بنابراین اولین دغدغه خاطر آیت الله رییسی کنترل قیمت حامل های انرژی مصرفی خودروها، کاهش قیمت خودرو و کیفی سازی و ایمنی سازی قطعات است و کتابچه ای نیز بدین منظور تدوین شده تا در سند چشم انداز صنعت خودرو لحاظ شود و پس از تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی سریعا در بدنه وزارت صمت و وزارتخانه های ذیربط و واحدهای اجرایی ریاست جمهوری تبدیل به قانون و اجرا خواهد شد..

رییس کمیته صمت ستاد انتخاباتی آیت الله رییسی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پس از پیروزی آیت الله رییسی در انتخابات طی بخشنامه ای شورای عالی خودرو متشکل از صاحبنظران صنعت خودرو و مدیران میدانی در بدنه صمت تشکیل شده و ضمن سیاست خصوصی سازی، حمایت های مستمر برای افزایش تولید و فراهم کردن بستر صادرات صورت می گیرد.

خصوصی سازی صنعت خودرو در رأس برنامه های خودرویی آیت الله رییسی قرار دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"