کد خبر: ۶۲۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش کارگران خودروسازی در دوران تحریم های ظالمانه صنعت خودرو ، واردات خودرو به کشور را عامل فروپاشی این صنعت عنوان کرد.


به گزارش خبرخودرو، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش کارگران خودروسازی در دوران تحریم های ظالمانه صنعت خودرو ، واردات خودرو به کشور را عامل فروپاشی این صنعت عنوان کرد.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با بیان اینکه تحریم های ظالمانه صنعت خودرو در سالهای اخیر شدیدتر از صنایع نظامی بوده است، اظهار داشت: اگر تلاش مدیران خودروسازی کشور نبود امروز شاهد توقف این صنعت بودیم اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بحران های این صنعت را تا حدودی مهار شده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش کارگران صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد:کارگران خودروسازی باید بر خلاف وارد کنندگان خودرو که به جز واسطه گری منفعتی برای مجموعه خودروسازی نداشتند جایگاه متفاوتی داشته باشند. زیرا قطعه سازان و به طور کلی شرکت هایی که تولید را محور فعالیت خود قرار دادند استقلال و آزادی جامعه را تحت پوشش قرار دادند. بنابراین مدیران باید به کارگران صنعت خودرو که نیروهای ارزشمندی هستند، توجه خاص داشته باشند و برای رفاه، ارتقا توانایی و مشارکت آنها در عرصه های تصمیم گیری تلاش کنند.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات خودرو ارزبری زیادی به همراه دارد، گفت: با واردات خودرو دو بار ارز از کشور خارج می شود. یک بار برای ورود خودرو به کشور ارز تخصیص می دهیم و پس از آن در طول سالیان بعد گاها سه تا چهار برابر قیمت خودرو برای قطعات آن هزینه می کنیم. اگرچه قطعه سازان کشور امروز به توانایی تامین نیاز بازار و اشباع آن دست یافتند اما صاحبان خودروهای وارداتی حاضر به استفاده از قطعات غیراصل نیستند.

محجوب ادامه داد: واردات خودرو در آن زمان که آزاد بود در بهترین شرایط 6 و 7 میلیارد دلار ارزبری به همراه داشت و در حال حاضر اکنون این میزان به 60 ، 70 میلیون دلار ارزبری رسیده است. لذا افرادی که از واردات خودرو صحبت می کنند کشش تقاضا این کالا را نمی شناسند و در الفبای اقتصادی خود دچار مشکل هستند. زیرا با توجه به توانایی های صنعت خودروسازی کشور، با واردات خودرو موجب فروپاشی این صنعت شده ایم، کاری که قبل از انقلاب کردیم و علی رغم توانایی هایی که داشتیم با سیاست های واردات به این صنعت آسیب زدیم.

وی بیان کرد: افرادی هستند که خودروهای با قیمت های بسیار بالا را ملاک سوار شدن قرار می دهند در حالی که خودروهای داخلی برخی از شاخصه های خودروهای خارجی را دارند. بنابراین اداره مالیات باید پاسخگوی اقدامات لوکس سوارانی که توان پرداخت قیمت های گزاف برای خودروهای معمولی را دارند، باشد.

این نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی افزود: لوکس گرایان قصد دارند به بهانه ورود خودرو با کیفیت به کشور با تعرفه پایین خودرو وارد کنند در حالی که هر چه نگاه می کنیم کیفیتی در این خودروها وجود ندارد و در واقع تجمل گرایی به معنای کیفیت نیست.

محجوب در پایان خاطرنشان کرد: بنده منکر مشکلات صنعت خودرو نیستم اما باید به درصد بسنجیم و اینکه بخواهیم خود را با کمپانی آمریکایی و آلمانی مقایسه کنیم هنر نیست.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"