کد خبر: ۶۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

ایسنا: رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه‌ «انتخاب ایران» خبر داد و گفت: در این سامانه علاوه بر قرار گرفتن اطلاعات دقیق شعب اخذ رای، صفحاتی در اختیار کاندیداهای انتخابات‌هایی که در روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود قرار میگیرد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، در جریان اطلاعات دقیق همه کاندیداها قرار بگیرند.

امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور صبح پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران امسال به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا نزدیک به ده هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور افزایش داده‌ایم و همچنین برای شعب موجود باید پیش بینی برای رای دادن بدون دغدغه مردم انجام می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مانورهایی جهت احصای مشکلات در برگزاری انتخابات برگزار شده‌است و این مشکلات تا حدودی برطرف شده است. فردا نیز مانور بسیار مهمی داریم و امیدواریم در این مانور دیگر مشکلی را مشاهده نکنیم.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات از جمله موضوع تامین برق که اخیراً با مشکلاتی مواجه شده است، انجام شده است و ان‌شاءالله در روز برگزاری انتخابات با قطع برق مواجه نخواهیم شد.

شجاعان همچنین اظهار کرد: در این دوره سامانه «انتخاب ایران» را راه‌اندازی کرده‌ایم و این سامانه از امروز در دسترس عموم قرار می‌گیرد. تمامی داوطلبان انتخابات‌های سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای دوم مجلس خبرگان رهبری در سامانه انتخاب ایران دو صفحه دارند که می‌توانند در آنها علاوه بر سوابق خود، مطالب تبلیغاتی خود را قرار دهند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه در جریان سوابق داوطلبان قرار بگیرند. هر کس می‌خواهد راجع به داوطلبان اطلاعات داشته باشد می‌تواند اطلاعات دقیق را از این سامانه دریافت نماید.

وی افزود: همچنین در این سامانه اطلاعات شعب اخذ رای در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند با روشن کردن لوکیشن تلفن همراه خود نزدیکترین شعب اخذ رای به خود را پیدا کنند؛ این سامانه سه شعبه نزدیک به هر فرد در شعاع ۱ و نیم کیلومتری را تعیین و اولویت بندی می‌کند و شهروندان می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن به نزدیکترین شعبه اخذ رای مراجعه نمایند و رای خود را در صندوق‌های اخذ را بیاندازند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور از فرمانداران و مسئولان برگزاری انتخابات در استان تهران خواست که نقاط جغرافیایی شعب اخذ رای استان را در سامانه «انتخاب ایران» بصورت دقیق تعیین نمایند تا اطلاعات شعب به صورت دقیق در اختیار شهروندان قرار بگیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"