کد خبر: ۶۲۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

آرمان ملی: تور ترکیه با هتل 4 ستاره و امکانات ترانسفر 2 میلیون‌و 990 هزار تومان، این آگهی است که در چند روز اخیر از سوی برخی آژانس‌های گردشگری و در قالب پیامک به شماره همراه برخی افراد ارسال شده است.

در واقع آژانس‌های هوایی در حالی به تداوم فعالیت خود در قالب تورهای خارجی به ویژه کشور ترکیه می پردازند که ستاد ملی مقابله با کرونا از اواسط فروردین ماه و با توجه به گسترش بیماری کرونا در این کشور برگزاری هر گونه تور ترکیه را ممنوع اعلام کرد.

سفر به استانبول بدون توقف تور؟!

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

ممنوعیت فروش تور و پکیج سفر به ترکیه برداشته نشده؛ اما معمولا مسافرانی که اقدام به خرید بلیت هواپیما از یک آژانس مسافرتی می‌کنند درخواست رزرو هتل هم از آنها دارند. بنابراین ممکن است آژانس‌ها علاوه بر فروش بلیت خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، رزرو هتل و … را هم به آنها ارائه دهند.

در هفته بیش از ۳۰ پرواز بین دو کشور انجام می‌شود. درواقع انجام بیش از 30 پرواز در هفته به کشور ترکیه نشان می‌دهد به‌رغم تمامی محدودیت‌ها همچنان این کشور به عنوان یکی از گزینه‌های مهم برای مسافران ایرانی به شمار می‌رود و اگرچه ستاد مبارزه با کرونا از برداشته شدن ممنوعیت خبری نداده اما برخی از آژانس‌های گردشگری به صورت چراغ خاموش نسبت به تهیه هتل، بلیت و حتی برنامه‌های گردشگری در قالب تور اقدام کرده و گاها به صورت پیامک برنامه‌های تور را که البته به واسطه نبود مشتری با تخفیفات زیادی ارائه می‌شود به برخی از مشتریان خود ارسال می‌کنند.

در همین رابطه حرمت ا... رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با اشاره به متوقف نشدن پروازها به ترکیه می‌گوید:

این ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کرونا، شامل پروازها نمی‌شود؛ اما مسافران به این کشور، در کجا باید اقامت کنند؟ آیا خودشان می‌توانند هتل یا ترانسفر از فرودگاه به شهر را تهیه کنند؟ وی ادامه داد: اگر با اسم تور مشکل دارید، اصلا اسم آن را تغییر دهید؛ این مصوبه ستاد کرونا کارشناسی نیست؛ وقتی پروازها انجام می‌شود، مگر می‌شود فکری برای اقامت مسافران نکرد؟ به نظر من کرونا با گردشگری هوشمندانه و مراقبت‌های لازم شیوع پیدا نمی‌کند.

پروازها عموما چارتری است و آژانس‌ها مجوز خرید چارتری این پروازها را دارند؛ اگر پروازها بدون مجوز بود، این کار هم غیرقانونی بود اما در حال حاضر همه پروازها با مجوز سازمان هواپیمایی انجام می‌شود. در حال حاضر ممنوعیت‌ها در ترکیه کاهش یافته ولی فقط مراکز تجاری و پرتردد برخی شهرهای ترکیه روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است تا حجم ترددهای مسافری کاهش یابد اما هتل‌ها باز هستند و پذیرش مسافر انجام می‌شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"