کد خبر: ۶۲۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خبرگزاری مهر: محسن رضایی عصر چهارشنبه در ویژه برنامه انتخاباتی که از شبکه استانی هامون پخش شد، اظهار داشت: ایران را باید با ایران شناسی، هنرش، طبیعتش و قدمت تاریخی اش شناخت.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت و همدلی مردم عزیز و با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و دور هم کردن تمام اقوام ایرانی به سرانجام رسد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخاباتی ریاست جمهوری بیان داشت: سرنوشت صندوق‌های رأی را مردم تعیین می‌کنند، با قیام سوم دولت ما می‌خواهد وحدت ملی به وجود آورد / قوم گرایی باید کنار گذاشته شود.

وی گفت: برای رسیدن به ایده‌های بزرگ استانداران دولت اقدام و عمل باید از خود همان استان انتخاب شوند،وی ادامه داد: مروم استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های ویژه ای هستند، به دور از پارتی بازی و قوم گرایی از نخبگان استفاده خواهیم کرد.

رضایی تصریح کرد: کمک می‌کنیم از طریق امکانات پژوهشی با مدیران همفکری خواهیم کرد، ما با همه توان دولت اقدام و عمل در کنار هم مشورت خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی ایجاد اشتغال و نهضت خانه سازی راه اندازی خواهیم کرد.

وی افزود: با ۱۰ درصد آورده مردم خانه دار خواهند شد و ۹۰ درصد وام بانکی به آنها تعلق خواهد گرفت، وثیقه وام بانکی سند مالکیت منزل مسکونی است که قراره ساخته شود.

رضایی گفت: حفظ کرامت انسانی مهمترین اولویت دولت اقدام و عمل است، و تلاش ما بر این است با کمک و حمایت‌های مردمی صورت پذیرید.

وی بیان داشت: کسب و کارهای خانگی را توسعه خواهیم داد و با اختیارات اجرایی به استان سیستان و بلوچستان یک ایالت اقتصادی ایجاد خواهیم کرد.

رضایی با اشاره بر اینکه باید از مدیران بومی استفاده شود، افزود: در زابل، زاهدان، سراوان و ایرانشهر مدرسه زمام داری احداث خواهیم کرد.

وی گفت: در موضوع حق آبه سیستان و افغانستان شخصاً ورود خواهم کرد تا حوزه سیستان از این معضل نجات پیدا کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: انتقال آب دریا به سایر شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های دولت ما است.

وی گفت: مرز مشترک چابهار به هندوستان، زابل به افغانستان، سراوان به پاکستان نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی منسجم است.

وی ادامه داد: راه اندازی رسانه بلوچی در مرکزی صداوسیمای سیستان و بلوچستان در دستور کار دولت ما است / معادن عظیمی در استان وجود دارد که با یک برنامه ریزی مناسب می‌توان توسعه اقتصادی به جود آورد.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی قدمت تاریخی دارد و رونق صنعت گردشگری لازمه توجه ویژه است و از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد.

تبییض در این استان باید پایان پیدا کند و برادری و برابری اولویت بندی شود، با همدلی و همراهی می‌توان پیشرفت اقتصادی و فرهنگی ایجاد کنیم.

رضایی:تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را به استانها تفویض می‌کنیم

یزدـ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول، تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها به استانها تفویض می‌شود و استانداران از میان نخبگان همان استان انتخاب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی در گفتگوی تلویزیونی با مردم یزد با بیان اینکه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو سه دهه اخیر سبب شد تا قامت بلند ایران خم شود و در برابر مشکلات احساس ناتوانی کند، اظهار داشت: ما آمده‌ایم تا حرکتی را از نو با دولتی نو آغاز کنیم و روی پای خود بایستیم.

وی افزود: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی، اقوام و استان‌ها را دور هم جمع کرد و یک اتفاق بزرگ صورت گرفت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و باز هم امام راحل با استفاده از همین ظرفیت، جنگ تحمیلی را مدیریت کرد.

رضایی عنوان کرد: اکنون برای قیام سوم که قیام فرهنگی و اقتصادی است آماده می‌شویم، قیام فرهنگی و اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی، قیام برای اینکه همه ایرانی‌ها ایرانی هستند و شهروند درجه یک و دو در قاموس نظام اسلامی وجود ندارد.

داوطلب سیزدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما می‌خواهیم دوباره آغاز کنیم و قیام سوم قیام برای زندگی بهتری برای سربلندی اقشار زحمتکش را رقم بزنیم و غم و غصه را از چهره بهترین مردمان روی زمین برای دستیابی به قله‌های بلند، بزداییم.

وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم، شرایطی داریم و باید دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان بیاوریم، به استان‌ها مسئولیت می‌دهیم و آنها را در اداره استانشان سهیم می‌کنیم.

رضایی تصریح کرد: قرار نیست که تهران استان‌ها را استثمار و خارج از کشور نیز تهران را استثمار کند و ما به این شرایط پایان خواهیم داد و در استان‌ها قطب‌های اقتصادی درست می‌کنیم.

زمان پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه فرا رسیده است

وی اظهار داشت: دولت ما، دولت اقدام و تحول و دولت پایان دادن به وعده‌های بی پشتوانه است زیرا زمان شعار تمام شده و زمان برنامه و اقدام است، برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک مردم همان استان را تنظیم می‌کنیم و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص نداشته باشد.

رضایی ادامه داد: هر استانی اقلیم خاص خود را دارد این‌طور نیست که فولاد را از هرمزگان به جایی که بی آب است ببریم و هنرهای دستی از بین برود که فولاد پا بگیرد و هر استانی و هر سرزمینی نسخه خود را می‌خواهد.

وی اظهار داشت: دولت ما دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و استعدادها و توانایی استانهاست و نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه کرده‌ایم و اجرا خواهیم کرد البته برخی مسائل عمومی است و برای همه استانهاست اما برخی فعالیت‌ها ویژه استان خاصی است مثلاً دلیلی ندارد که اگر فولاد باید در کنار سواحل باشد به مناطق بی‌آب یا نزدیک معادن منتقل شود که بعدها با مشکل آب مواجه شوند.

رضایی عنوان کرد: اما این کافی نیست، ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری را نیز به همان استان‌ها می‌دهیم، همه استان‌ها باید تجارت خارجی خود را رونق دهند تا به رونق برسند زیر هر استان ما به اندازه یک کشور اروپایی ظرفیت تولید دارد.

وی ادامه داد: همه این موارد قابل محقق شدن است مشروط به اینکه همه مردم باز هم مثل دوران انقلاب و دفاع مقدس به صحنه بیایند.

تمام ایران را به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل می‌کنیم

رضایی تاکید کرد: در دولت من، تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل می‌شود به شرط اینکه از ظرفیت همه بانوان، جوانان و اقشار مختلف مردم استفاده شود، جوانان را آموزش دهیم، مهارتها و توانایی‌های آنها را بالا ببریم و اگر این کار را انجام دهیم، به سرعت هم زندگی مردم را بهبود می‌بخشیم هم ایران را به قله‌های بلند می‌رسانیم.

وی ادامه داد: دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوانان ۲۰ ساله برای کارهای بزرگی مثل آزادسازی خرمشهر استفاده کند، آن زمان افرادی از مناطق زیر ۴۰ درجه سرما می‌آمدند در خوزستان بالای ۵۰ درجه با زبانهای مختلف که برخی حتی فارسی هم بلد نبودند، گرد هم جمع می‌شدند و دیدیم که دست‌ها گره خورده آنها، چگونه وحدت ملی به وجود آورد و کشور را از چنگال بعثی‌ها نجات داد.

رضایی تصریح کرد: این قوم و آن قوم، بی عدالتی‌ها، پارتی بازی‌ها، رانت خواری‌ها و اختلاس‌ها باید کنار گذاشته شود زیرا بیرون راندن تورم و گرانی و تبعض اهمیت کمتری از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خوزستان ندارد.

وی اظهار داشت: دولت اقدام و تحول با کمک مردم و حمایت‌های بی کران حضرت ولیعصر (عج) و سیاست‌های داهیانه رهبری انقلاب، این کار را انجام خواهد داد اما برای رسیدن به این ایده بزرگ چند خط مشی داریم که برنامه ریزی آن انجام شده است.

رضایی ادامه داد: اول اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم چون همه استان‌ها مردان و زنان بزرگی دارند و سرزمین ایران در هر استان و قومش، مردان بزرگی دارند که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

دولت مرکزی نباید رفقای خود را برای استانداری منصوب کنند

وی افزود: دولت مرکزی نباید رفقای خود را از استان‌های دیگر به سایر استان‌ها ببرد بلکه یک مجمعی از نخبگان تشکیل می‌شود، نمره بندی می‌شوند، دو سه نفر از میان ۱۰ نفر به دولت ما پیشنهاد می‌شود و یک بار دیگر ارزیابی می‌شوند و یک نفر به عنوان استاندار انتخاب خواهد شد و اختیارات خواهد گرفت.

رضایی بیان کرد: با همه توان پشت سر استاندارها و مناطق خود خواهیم ایستاد، اطلاعات و همفکری می‌دهیم اما اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر مثل معلمان، کشاورزان و حتی کارکنان دولت است و علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که می‌دهیم به دنبال ایجاد شغل هستیم و از جمله مهمترین کارهایی که انجام می‌دهیم، نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم.

خانه دار کردن هر ایرانی با ۱۰ درصد قیمت تمام شده مسکن

وی اظهار داشت: امروز هزینه هر متر مربع ساخت ساختمان از ۳.۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و یک ساختمان ۱۰۰ متری، ۳۵۰ میلیون تومان تمام می‌شود، هر کسی ۳۰ میلیون تومان بیاورد، از بانک‌ها می‌خواهم که ۹۰ درصد دیگر را خودشان وام بدهند و وثیقه نیز همان ملک ساخته شده است.

رضایی تصریح کرد: این وام‌ها، وام‌های رهنی است که در تمام کشورهای اروپایی وجود دارد و من تعجب می‌کنم از افرادی که در اروپا تحصیل می‌کنند و افکار اروپایی را می‌آورند اما اقتصاد و پیشرفتهای اروپایی‌ها را برای کشور بازگو و اجرا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر مسکن را راه بیندازیم، ۳۰۰ صنعت پشت سر او راه می‌افتد اما متأسفم از گروه‌های سیاسی که دائم سرگرم دعوا با خودشان هستند، نمایشنامه درست می‌کنند، شعبده بازی می‌کنند در حالی که باید به فکر مردم باشند.

رضایی تصریح کرد: من و دوستانم مثل دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمباران رفتیم، یکبار دیگر خود را سپر ملت ایران می‌کنیم و مشکلات را حل می‌کنیم و نمی‌گذاریم این غمی که روی چهره ملت ایران است، باقی بماند.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: اینکه شادی و نشاط در زندگی مردم موج بزند، آرزوی من است و امیدواریم به دست خود شما این مسئله اتفاق بیفتد.

وعده‌های انتخاباتی محسن رضایی برای یزد

وی ادامه داد: استان یزد، استان مراجع و عرفای بزرگ و استان همراه صدیق امام است، یزد دارالمجاهدین است که رزمندگان تیپ الغدیر آن در بسیاری از عملیات‌ها با افتخار به پیروزی رسیدند.

رضایی عنوان کرد: استان یزد، استان کم نظیر کارآفرینی و صنعت و اقتصاد و قنات، قنوت و قناعت است و مردان سختکوش و زنان فداکار یزد همواره در اقتصاد ایران پیشرو بوده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت یزد را دیده‌ام، کمبود آب آن را درک کرده‌ام و معتقدم یزد حتی با همه این مشکلات باز هم می‌تواند الگوی توسعه و پیشرفت ایران اسلامی باشد، استان یزد با کمترین بیکاری و بیشترین تلاش در تولید پیشرو بوده و حتی از استان‌های دیگر بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای کار به یزد آمده‌اند.

رضایی ادامه داد: مسئله آب در یزد بسیار مهم است هرچند آب از خلیج فارس به یزد انتقال داده شده اما هنوز مشکلات جدی است و این مشکل را پیگیری می‌کنیم ضمن اینکه گرد و غبار و آلودگی‌های زیست محیطی را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی یادآور شد: آثار و میراث فرهنگی و تمدنی و تاریخی یزد در سطح بین الملل در کشورهای جهانی شناخته شده اما بسیار کم از این ظرفیت استفاده می‌شود و حتماً مسئله گردشگری را در یزد تقویت می‌کنیم و سعی می‌کنیم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را حل و فصل کنیم.

رضایی گفت: برنامه‌های متعددی برای یزد داریم و سند اقدام پیشرفت استان یزد را به امضا می‌رسانیم و در اختیار شما قرار می‌دهیم تا در چهار سالی که دولت ما مستقر می‌شود، این تعهدات را از ما پیگیری کنید.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"