کد خبر: ۶۲۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
خبرگزاری ایسنا: این نامزد انتخابات ریاست جمهوری که عصر امروز(۱۹ خرداد)از طریق شبکه استانی زاگرس با مردم کرمانشاه سخن می‌گفت، اظهار کرد: کرمانشاه در زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد، اما متاسفانه با وجود این ظرفیت‌ها نرخ بیکاری بالایی دارد که زیبنده این استان نیست.
وی به برخی برنامه‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه صنایع تبدیلی در کرمانشاه آنچنان که باید ایجاد نشده که با توسعه این صنایع می‌توان به کاهش نرخ بیکاری استان کمک کرد.

رییسی بر تکمیل زنجیره ارزش صنایع در استان هم تاکید کرد و گفت: از این طریق هم می‌توان اشتغال بالایی ایجاد کرد.
وی عنوان کرد: کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل زیادی هم در استان داریم که باید آنها را فعال کرد و این کار شدنی است.

وی به هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: باید ارتباط ریلی ایران با عراق از طریق این استان سریعتر برقرار شود که این امر می‌تواند هم در توسعه صادرات کشور و هم ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد کرمانشاه موثر باشد. همچنین این امر در تسهیل تردد زوار هم نقش مهمی دارد.
رییسی بر ساماندهی بازارچه‌های مرزی و رفع مشکل کوله بران هم تاکید کرد و گفت: رفع مشکل کوله‌بران شعار نیست و قابل انجام است و تنها به تصمیم‌گیری قاطع و صحیح نیاز دارد.

وی همچنین به موضوع جنگل‌های بلوط اشاره کرد و گفت: این جنگل‌ها در کرمانشاه و تعدادی استان دیگر با تهدیدهایی مواجه‌اند که برای حفظ آنها باید دفتری ایجاد شود تا جلوی از بین رفتن این سرمایه‌ها گرفته شود.

رییسی به روحیه پهلوانی و گذشت مردم کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: بیشترین گذشت و عفو در پرونده‌های سنگین قضایی را در این استان داریم.

وی همچنین با اشاره به وحدت مثال زدنی مردم کرمانشاه، گفت: از این سرمایه‌های عظیم باید برای رفع مشکلات کرمانشاه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از وظایف دولت‌ها بهبود فضای کسب و کار است، گفت: معتقدم اگر دولتها به این وظیفه خود به خوبی عمل می‌کردند، امروز با بسیاری از مشکلات کنونی مواجه نبودیم.

رییسی با بیان اینکه بسیاری از مسائل کشور در حوزه‌های مختلف سالها معطل تصمیم‌گیری قاطع مانده، گفت: حل این مسائل و از جمله مشکلات امروز کرمانشاه به عزم و اراده جدی نیاز دارد.

وی افزود: البته طی سالهای گذشته کارهایی صورت گرفته و بی‌انصافی است که آنها را نادیده گرفت، اما وضع «باید» کرمانشاه با وضع «هست» آن متفاوت است و باید با عزمی راسخ در جهت حل مشکلات اقدام کرد.

رییسی در ادامه به حضور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مسئولیت مهمی دارم، اما می‌دانم رفع عمده مشکلات کشور در دستگاه اجرایی است و به همین خاطر وارد این عرصه شدم.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده در کشور مدیریت جهادی با برنامه است، عنوان کرد: معتقدم با همین اعتبارات و نیروها می‌توان بخش زیادی از مشکلات را مرتفع کرد.

وی همچنین با دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات، گفت: دولت با رای بالا پشتوانه قوی دارد و با قوت بیشتری می‌تواند کارها را دنبال کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"