کد خبر: ۶۲۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
لزوم همکاری شورای رقابت و وزارت صمت در تعیین قیمت واقعی خودرو
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بهای تمام شده تولید خودرو، قیمت این محصول، نه تنها واقعی نیست بلکه شاید بیشتر از قیمت‌های مصوب شورای رقابت باشد.


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بهای تمام شده تولید خودرو، قیمت این محصول، نه تنها واقعی نیست بلکه شاید بیشتر از قیمت‌های مصوب شورای رقابت باشد.

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: مواد اولیه مورد استفاده در تولید خودرو از جمله پروفیل در بورس عرضه می‌شود، اما بهای تمام شده آن در قیمت خودرو لحاظ نمی‌شود که این موضوع یکی از ایرادات وارده بر وزارت صمت است که می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به بهای تمام شده تولید خودرو، قیمت این محصول، نه تنها واقعی نیست بلکه شاید بیشتر از قیمت‌های مصوب شورای رقابت باشد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان پروفیل بیشتر نسبت صادرات این کالا اقدام می‌کنند، در حالی که پروفیل علاوه بر صنعت خودرو در صنعت ساختمان نیز کاربرد دارد، بنابراین می‌بایست در خارج از بورس در اختیار خودروسازان قرار بگیرد و پس از تامین نیاز صنعت خودرو، نسبت به صادرات مابقی آن اقدام شود.

حسین زهی با اشاره به اینکه گمان مصرف‌کنندگان بر این است که قیمت کنونی خودرو بیش از قیمت تمام شده آن است، تصریح کرد: شورای رقابت می‌بایست طی جلساتی با وزارت صمت قیمت تمام شده خودرو را بررسی کرده و نسبت به تعیین قیمت واقعی این کالا اقدام نماید.

وی با توجه به کاهش فاصله قیمتی خودرو از مبدا تا بازار در خصوص آزادسازی قیمت خودرو و تک نرخی شدن این محصول در بازار اذعان داشت: آزادسازی قیمت خودرو منوط به آزادسازی واردات است، زیرا با توجه به وضعیت کیفی خودروهای تولید داخل، واردات علاوه بر اینکه قیمت کالای خودرو را رقابتی می‌سازد، زمینه ورود خودروسازان به عرصه رقابت با محصولات جهانی در حوزه کیفیت را نیز فراهم می‌سازد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص تغییر نحوه قیمت‌گذاری انواع محصولات خودروسازان مبنی بر واگذاری قیمت‌ کم‌تیراژها به خودروسازان و تاثیر آن بر جبران زیان‌دهی ناشی از قیمت‌‌های دستوری شورای رقابت برای خودروهای پرمصرف خاطرنشان کرد: این راهکار، مناسب است اما نیازمند بررسی بیشتر است و علاوه بر آن، قیمت‌گذاری خودروهایی که مورد استفاده عامه مردم است، می‌بایست در اختیار شورای رقابت باقی بماند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"