کد خبر: ۶۲۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
مدیر بازرگانی صنعت لیتیوم شرکت توسعه منابع انرژی توان از افزایش تولید دو برابری باتری های لیتیومی در مقایسه با سال گذشته خبر داد.


مدیر بازرگانی صنعت لیتیوم شرکت توسعه منابع انرژی توان از افزایش تولید دو برابری باتری های لیتیومی در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

علی خویشوند در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت و افزایش تعرفه واردات تقاضا برای باتری های لیتیومی در مقایسه با سال گذشته 80 درصد افزایش یافته و به تناسب آن ظرفیت تولید باتری های لیتیومی مدل 18650 نیز دو برابر سال گذشته شده است. ضمن اینکه این افزایش تقاضا تامین نیاز بازار را برای ما مشکل کرده و تنها قادر به همکاری با برخی از شرکت های خودروسازی هستیم.

وی اذعان داشت: خوشبختانه برنامه ای که سال گذشته برای تولیدات خود در نظر گرفتیم امسال محقق شده و تنها مشکل این است که به دلیل افزایش قراردادهای خود با شرکت های همکار قادر به تزریق باتری لیتیومی به بازار نیستیم و همین امر موجب افزایش 30 درصدی قیمت باتری های لیتیومی در بازار شده است. البته به منظور تعادل قیمت ها حدود 10 تا 15 درصد نیاز بازار را به صورت شناور تامین می کنیم.

مدیر بازرگانی صنعت لیتیوم شرکت توسعه منابع انرژی توان درباره برنامه های این شرکت در سال جاری گفت: باتری هایی که در گذشته تولید می کردیم توان و قدرت پایینی داشتند به همین دلیل در سال جاری بیشترین تمرکز خود را روی انرژی های تجدید ناپذیر و تولید باتری های با قدرت بالا قرار دادیم و اخیرا کارخانه ای را در این زمینه افتتاح کردیم که به افزایش توان باتری های لیتیومی کمک خواهد کرد.

خویشوند عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که داشتیم به اهداف مورد نظر خود نزدیک شده ایم و به تدریج تا سال 2022 به چشم انداز مورد نظر در زمینه باتری های لیتیومی و خودروهای برقی خواهیم رسید.

مدیر بازرگانی صنعت لیتیوم شرکت توسعه منابع انرژی توان در پایان خاطرنشان کرد: برقی سازی سیستم حمل و نقل بیش از هر چیزی همت دولت و شهرداری ها را می طلبد. اگر چه در تولید باتری های لیتیومی که یکی از زیرساخت های خودروهای برقی است به اهداف خود نزدیک شدیم اما نیازمند ایجاد زیرساخت هایی مانند احداث ایستگاه های شارژ و مکان های مختص تردد خودروهای برقی هستیم که با کمک دولت و شهرداری ها می توانیم به این اهداف برسیم. همچنین تولید خودرو و اتوبوس های برقی باید ابتدا از شهر تهران آغاز و به تدریج به استان های دیگر ختم شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"