کد خبر: ۶۲۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو هیأت مدیره انجمن صنفی قطعه‌سازان استان تهران درباره خروج خودروسازان از زنجیره تامین فولاد و واگذاری آن به قطعه سازان توضیحاتی را مطرح کرد.


به گزارش خبرخودرو، عضو هیأت مدیره انجمن صنفی قطعه‌سازان استان تهران درباره خروج خودروسازان از زنجیره تامین فولاد و واگذاری آن به قطعه سازان توضیحاتی را مطرح کرد.

محسن رزمخواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودروعنوان کرد: تامین فولاد توسط خودروساز یا قطعه ساز تفاوت چندانی ندارد. زیرا مشکل ما تامین کننده فولاد نیست بلکه این قیمت فولاد است که برای قطعه سازان چالش برانگیز شده است. بنابراین تا زمانی که قیمت فولاد به قیمت بازارهای بین المللی عرضه شود قطعه سازان برای تامین آن مشکل خواهند داشت.

وی با اشاره به نحوه توزیع فولاد توسط خودروسازان و قطعه سازان افزود: اگر خودروساز تامین کننده فولاد باشد مقادیر عمده ای فولاد را تحویل می گیرد و آن را بین قطعه سازان توزیع می کند اما اگر خرید فولاد توسط قطعه سازان صورت بگیرد تولید کنندگان فولاد باید بتوانند فولاد را به مقادیر کم میان همه قطعه سازان تقسیم کنند در غیر این صورت قطعه سازان با مشکل مواجه خواهند شد.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی قطعه‌سازان استان تهران اظهار داشت: هنگام مقادیر توزیع شده فولاد بسیار مهم است چرا که ممکن است فولادسازان برای توزیع فولاد میان قطعه سازان به مقدار ناچیز دچار مشکل شوند. بنده معتقدم اگر انجمن های قطعه سازی متولی و طرف قرارداد با تولیدکنندگان فولاد شوند و در مورد مقادیر عمده توافق کنند و قطعه سازان نیز نیازهای خود را به انجمن ها اعلام و از طریق آنها خرید کنند تا حدودی مشکل توزیع فولاد حل خواهد شد. بنابراین مسأله قیمت و نحوه توزیع دو مشکل اساسی در تامین فولاد است.

رزمخواه در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات تامین و توزیع فولاد توسط قطعه سازان بر مراحل کیفی قطعات تاثیر می گذارد،گفت: در این زمینه کیفیت مطرح نیست زیرا قطعه سازان نیاز خود را به هر شکل ممکن از طریق کارخانجات تولید فولاد به صورت مستقیم و یا از طریق شبکه واسطه ای تامین و بر اساس استانداردهای تولید خود خرید می کنند. همان طور که گفته شد در این زمینه مشکل عمده قیمت و نحوه توزیع فولاد است.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی قطعه‌سازان استان تهران در خصوص کیفیت مواد اولیه در اختیار قطعه سازان بیان کرد: تولید کنندگان مواد اولیه همچنان بر اساس استانداردهای بین المللی تایید شده تولید می کنند و اگر کیفیت مواد اولیه پایین باشد قطعه سازان از خرید آن خودداری می کنند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"