کد خبر: ۶۲۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: امیدواریم با پیگیری جدی مسئولان، موضوع جایگزینی یک دستگاه موتورسیکلت نو انژکتوری برخوردار از استاندارد آلایندگی روز یا موتورهای برقی با موتورسیکلت‌های اسقاطی عملیاتی شود.


به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: امیدواریم با پیگیری جدی مسئولان، موضوع جایگزینی یک دستگاه موتورسیکلت نو انژکتوری برخوردار از استاندارد آلایندگی روز یا موتورهای برقی با موتورسیکلت‌های اسقاطی عملیاتی شود.

علی عرب در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده را چالش فعلی صنعت موتورسیکلت اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون زیرساخت‌ اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده از سوی ستاد حمل‌ونقل سوخت فراهم نشده و همین امر، موتورسیکلت‌سازان را ناچار از خرید گواهی‌های خودروهای اسقاطی، معادل‌سازی این گواهی‌ها و تبدیل آنها به هفت دستگاه موتورسیکلت نموده است.

وی افزود: قرار انجمن با سازمان حفاظت محیط زیست و کمیسیون هوای پاک، اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده و جایگزینی آن با موتورهای نو بود، اما اکنون، گواهی خودرو به شکل هفت به یک به فروش می‌رسد که هیچ تاثیری بر اسقاط موتورسیکلت نداشته و نفعی نیز برای این صنعت دربرندارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: رفع معضل اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده نیازمند همکاری سازمان محیط زیست، ستاد حمل‌ونقل سوخت کشور و پلیس راهور است.

عرب ضمن اشاره به آغاز پروژه اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده در سال 96 بر اساس قانون هوای پاک گفت: همزمان با تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری در سال 96، انطباق کلیه تولیدات موتورسیکلت در کشور با استاندارد یورو 4 مقرر گردید و علاوه بر آن، قرار بر اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت به ازای تولید یک دستگاه موتورسیکلت بود که عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: علی‌رغم اصرار موتورسیکلت‌سازان بر راه‌اندازی چرخه از رده خارج سازی موتورهای فرسوده و در نتیجه رونق این صنعت با ورود موتورهای نو به بازار، گواهی اسقاط خودروهای وارداتی و بی‌ارتباط با صنعت موتورسیکلت با روش معادل‌سازی بر این صنعت تحمیل شد.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران همچنین با اشاره به ترخیص موتورسیکلت‌های مستهلک از پارکینگ‌ها و فروش آنها در بازار بر اساس دستور ستاد اجرای فرمان امام تصریح کرد: ورود مجدد موتورسیکلت‌های فرسوده به بازار، تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری را بی‌اثر نموده و نفعی نیز برای آلایندگی و وضعیت هوای پایتخت ندارد.

عرب در پایان تبدیل موتورهای کاربراتوری به انژکتوری را تنها موجب خروج ارز از کشور دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم سیاست‌گذاران و مسئولان کشور، بحث اسقاط موتورسیکلت را به طور جدی پیگیری نمایند و جایگزینی یک دستگاه موتورسیکلت نو انژکتوری برخوردار از استاندارد آلایندگی روز یا موتورهای برقی با موتورسیکلت‌های اسقاطی عملیاتی شود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"