کد خبر: ۶۲۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

عضو فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایپا به دنبال خوداتکایی در عرصه صنعت خودرو است، گفت: همکاری سایپا و وزارت دفاع برای تولید قطعات خودرو در داخل، در راستای خوداتکایی و استقلال از بیگانگان است.

عضو فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی: همکاری سایپا و وزارت دفاع برای تولید قطعات خودرو در داخل در راستای خوداتکایی و استقلال از بیگانگان است

به گزارش سایپانیوز به نقل از پایگاه خبری «عصر خودرو»، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نیک‌بین نماینده کاشمر، برداسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدعهدی شرکت‌های خارجی در دوران تحریم و عدم تأمین قطعات خودرو در داخل اظهار داشت: بعد از اتفاقات سال‌های گذشته و خروج شرکت‌های خودروساز خارجی از ایران مدیران سایپا در اقدامی پسندیده به سمت تولید خودروهای داخل رفتند.

وی افزود: در همین زمینه شاهد انعقاد قراردادهایی از سوی سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان و وزارت دفاع و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه بودیم.

عضو فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ این همکاری سایپا با شرکت‌های قطعه‌ساز منجر شد که امروز بسیاری از قطعات خودرو در داخل طراحی و تولید شود، به عنوان مثال همه قطعات خودروی شاهین در داخل تولید می‌شود.

حجت‌الاسلام نیک‌بین خاطرنشان کرد: ادامه همکاری سایپا با شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان صنعت خودروی ایران را متحول و جایگاه این صنعت را ارتقا می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه طبعاً فواید این همکاری به نفع کشور و اقتصاد مملکت است، افزود: این اقدام موجب اشتغال و رونق تولید در کشور می‌شود، همچنین سایپا می‌تواند محصولات خود را بیشتر صادر کند.

عضو فراکسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با اتخاذ سیاست سایپای نوین ما شاهد خودکفایی، خوداتکایی و کاهش وابستگی به خارج برای واردات قطعات خودرو خواهیم بود.

حجت‌الاسلام نیک‌بین با اشاره به پیشرفت‌های خوب وزارت دفاع در صنعت دفاعی، نظامی و حتی صنایع خودروی نظامی اظهار داشت: قطعاً این پیشرفت‌های وزارت دفاع می‌تواند در صنعت خودروی کشور و همچنین شرکت سایپا مؤثر و موجب رشد و بالندگی توسعه صنعت خودروی کشور باشد.

وی تأکید کرد: امیدواریم همکاری سایپا با شرکت‌های قطعه‌ساز در سال تولید، مانع‌زادیی و پشتیبانی ادامه داشته باشد و بیش از پیش شاهد ادامه این همکاری و افزایش تولید در کشور باشیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"