کد خبر: ۶۲۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تعرفه 86 درصدی واردات خودرو در بودجه سال جاری بر کشف قیمت واقعی خودرو در بورس تاکید کرد.


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تعرفه 86 درصدی واردات خودرو در بودجه سال جاری بر کشف قیمت واقعی خودرو در بورس تاکید کرد.

جبار کوچکی‌نژاد ارم ساداتی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: قیمت‌گذاری در سیستم بازار کشور از ثبات لازم برخوردار نیست و چندگانگی تصمیم‌گیری‌ها موجب بروز تلاطمات در بازار خودرو شده است.

وی افزود: عرضه خودرو به بورس می‌تواند موجب کشف قیمت واقعی این کالا با هر نرخ آزاد شود. علاوه بر آن شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار می‌بایست در حوزه تعیین قیمت خودرو ورود کند و اقدام ستاد تنظیم بازار در راستای کاهش قیمت خودرو با توجه به زیان‌های انباشته خودروسازان، می‌بایست با اعطای یارانه به آنها همراه باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تسهیلات دریافتی خودروسازان از نظام بانکی و بدهی آنها به بانک‌ها گفت: عرضه خودرو در بورس و فروش این کالا با قیمت آزاد، می‌بایست با لحاظ حمایت‌ از افراد کم‌درآمد جامعه باشد.

کوچکی‌نژاد بیان کرد: می‌بایست از شیوه‌‌های ثابت برای ساماندهی بازار خودرو استفاده کرد و افزایش چند درصدی قیمت خودرو در مقاطع مختلف، فشار زیادی را به مصرف‌کنندگان تحمیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، تولید ناکافی خودرو مانع از عرضه این محصول به بورس خواهد شد و امکان خرید چند دستگاه خودرو برای یک نفر وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از تعرفه 86 درصدی واردات خودرو در بودجه سال جاری گفت: میزان تعرفه مصوب مانع از واردات خودرو خواهد شد که این موضوع نیز مشکلی دیگر در بازار خودرو است.

کوچکی‌نژاد ارم ساداتی تصریح کرد: می‌بایست با ارائه یک راهکار روشن و اقتصادی به مجلس، در راستای ساماندهی بازار خودرو و رفع مشکلات این بازار اقدام کرد.

وی در پایان با اشاره به اظهارات خودروسازان مبنی بر تعیین قیمت دستوری خودرو از سوی شورای رقابت کم‌تر از هزینه تمام شده تولید خودرو خاطرنشان کرد: این موضوع می‌بایست راستی آزمایی شود. علاوه بر این، قیمت واقعی خودرو با عرضه در بورس کشف می‌شود که مقاومت‌هایی در برابر آن وجود دارد، زیرا در این شیوه، افزایش خارج از کنترل قیمت‌ خودرو، خرید سبدی و تشکیل بازار سیاه محتمل است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"