کد خبر: ۶۲۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۰

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سیاست تولید خودروهای با کیفیت در شرکت سایپا را مثبت و رو به رشد دانست و گفت:‌ همکاری سایپا با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان هم موجب استقلال صنعت خودرو و هم موجب اشتغال در کشور می‌شود.

همکاری سایپا با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان موجب استقلال صنعت خودرو است

به گزارش سايپانيوز به نقل از مادنیوز، جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتخاذ سیاست سایپای نوین و حرکت مدیران این شرکت به سمت تولید خودروهای متنوع و شاسی بلند اظهار داشت: صنعت خودروی کشور اگر به روز باشد و تنوع در تولید داشته باشد و همچنین از ظرفیت داخلی برای تولید خودرو استفاده شود، قطعاً یک صنعت قوی و مشتری‌پسند خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ وقتی در داخل کشور خودروهای با کیفیت و متنوع تولید شود چه لزومی دارد که مشتریان از خودروهای خارجی استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: سایپای نوین برای تحقق این امر حرکت می‌کند.

قادری در همین راستا به قرارداد شرکت سایپا با وزارت دفاع و شرکت‌های زیرمجموعه آن اشاره کرد و بیان داشت: این کار سایپا بسیار ارزشمند است چرا که علاوه بر استقلال در صنعت خودرو موجب ایجاد اشتغال در داخل می‌شود.

وی افزود: همچنین اقدام شرکت سایپا موجب تولید خودروهای باکیفیت و متنوع می‌شود و نیازهای ارزی برای واردات به خودرو از خارج را کم می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: اقدام سایپا به روند ثابت تولید خودرو در داخل منجر خواهد شد و با تولید قطعات در داخل نوسانات تولید کاهش می‌یابد.

قادری خاطرنشان کرد: چنانچه خودرو در داخل کشور به اندازه کافی تولید شود سفته‌بازی و ثبت‌نام برای دریافت خودرو که در حال حاضر وجود دارد و خود باعث ایجاد رانت می‌شود را از بین می‌برد.

وی افزود: هرچه تنوع تولید خودرو بیشتر باشد و خودروی باکیفیت‌تر تولید شود اقبال مردم به سمت خرید خودروهای داخلی بیشتر می‌شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"