کد خبر: ۶۱۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

مدارا: فعال سیاسی اصلاح طلب درباره گزینه نهایی اصلاحطلبان گفت: حضور برخی از افراد در عرصه ریاست جمهوری مشخص نیست از جمله ظریف و عارف و حتی آقای جهانگیری که ظرف امروز و فردا تعیین تکلیف خواهند کرد. بنابراین مسیری که تصویب شده و طراحی شده را جلو می رویم.

حسن رسولی، عضو حقیقی جبهه اصلاحات ایران درباره وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخلاف جریان اصولگرا، روشی که برای رسیدن به نامزد واحد طراحی کردیم یک روش علمی مبتنی بر خرد جمعی است. در این مرحله ۱۴ نفر از اعضای جبهه اصلاحات معرفی کردند که همه این ۱۴ نفر بالای ده نفر پیشنهاد دهنده دارند که طبق این فرایند باید جلو برویم. با توجه به شرایط کاملاً غیرشفاف به لحاظ محیط برگزاری انتخابات میتوان گفت عدم قطعیت ها جدی داریم و به سادگی اصولگرایان به کاندیدای واحد نمی توانیم برسیم چون مسائل و مشکلاتی که از سوی شورای نگهبان متوجه جریان اصلاحات است، جریان اصولگرا از این ناحیه کمتر مورد تهدید هستند.

وی در پاسخ به این پرسش، اصلاح طلبان تا به امروز دو گزینه را برای انتخابات از دست دادند حضور سید حسن خمینی و محمد جواد ظریف با انتشار فایل صوتی آیا گزینه دیگری دارند گفت: آیت الله سید حسن خمینی اعلام کاندیداتوری نکردند. ایشان مورد پیشنهاد تعدادی از احزاب و دوستان اصلاح طلب بودند. قبل از این که اعلام حضور قطعی کنند بنا به جایگاهی که داشتند مصلحت دیدند با رهبری مشورت کنند. بنابراین در این ۱۴ نفری که عنوان شد سید حسن خمینی حضور نداشتند. در مورد آقای ظریف پیشنهاد جبهه اصلاحات بود ولی هیچگاه آقای ظریف نگفتند نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوم.

وی ادامه داد: هنوز حضور وضعیت برخی از افراد در عرصه ریاست جمهوری مشخص نیست از جمله ظریف و عارف و حتی جهانگیری که ظرف امروز و فردا تعیین تکلیف خواهند کرد. بنابراین مسیری که تصویب شده و طراحی شده را جلو می رویم و هیچ سردرگمی هم نداریم. از پیش هم گزینه های قطعی شده نداشتیم. هر یک از این دوستان به مرحله نهایی برسند کل ظرفیت جریان اصلاحات برای حمایت می آیند.

وی درباره مرحله نهایی جبهه اصلاحات ایران و معرفی گزینه اصلی گفت: مرحله نهایی عبارت است از مقطعی از زمان که مناظره های انتخاباتی برگزار شده باشد و ما در بین نامزدها مناظره کننده تعدادی از این۱۴ نفر را داشته باشیم. در آن صورت نظرسنجی علمی با حضور نماینده تام الاختیار این دوستان بصورت سراسری برگزار خواهد شد که ببینیم سلیقه مردم و رای دهندگان با کدام یک از این نامزدها سازگارتر است و آن فرد نامزد نهایی جریان اصلاحات خواهد شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"