کد خبر: ۶۱۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، نشست خبری مجازی شرکت بهمن دیزل با موضوع « برنامه توسعه بهمن دیزل در سال 1400» صبح امروز( 18 اردیبهشت ماه) با حضور مدیر عامل گروه بهمن، مدیر عامل شرکت بهمن دیزل و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
تولیدات بهمن دیزل در سال جدید دو برابر خواهد شد


به گزارش خبرخودرو، نشست خبری مجازی شرکت بهمن دیزل با موضوع « برنامه توسعه بهمن دیزل در سال 1400» صبح امروز( 18 اردیبهشت ماه) با حضور مدیر عامل گروه بهمن، مدیر عامل شرکت بهمن دیزل و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، محمد محمدی، مدیرعامل شرکت بهمن دیزل در خصوص میزان داخلی سازی محصولات این شرکت عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به تغییر فرآیند و قوای محرکه که در مینی بوس های جدید خود داشتیم 41 درصد داخلی سازی در بخش مینی بوس را داریم که هدف ما این است که آن را به 50 درصد داخلی سازی در سال 1400 افزایش دهیم. داخلی سازی کامیونت شیلر نیز 55 درصد است که امیدواریم با افزایش میزان ساخت داخل در سال جاری، کاهش ارزبری بیشتری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وی درباره تولید خودروهای با کاربری آتش نشانی بیان کرد: حدود 600 دستگاه خودرو شیلر در بخش مینی بوس و کامیونت تولید کردیم که در کاربری سازی آن رشد چشمگیر 50 درصد را داشتیم و موفق به تولید و تحویل 23 دستگاه خودرو آتش نشانی که از محصولات جدید بهمن دیزل است، شدیم.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل خاطرنشان کرد: شرکت های دیگر نیز مجوز تولید خودروهای با کاربری آتش نشانی دارند اما شرکت بهمن دیزل در زمینه استانداردسازی و کاربری سازی خودروهای آتش نشانی رتبه اول را اخذ کرده است.

محمدی در خصوص وضعیت شرکت بهمن دیزل در بازار سرمایه اظهار داشت: علی رغم نوسانات بسیار بازار سرمایه در سال گذشته سهم بهمن دیزل نوسانات کمی را تجربه کرد و حتی سود سال 99 که به سهامداران خود خواهیم داد بیشتر از سال 98 است، بنابراین سهامداران ضرر نخواهند کرد. همچنین برنامه افزایش تولید و افزایش سرمایه در چند ماه آینده داریم و طبیعتا سوددهی بهمن دیزل افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه افزایش تولید شرکت بهمن دیزل در سال جاری اذعان داشت: میزان تولید ما نسبت به سال گذشته حدودا دو برابر خواهد شد. همچنین دو محصول جدید را در نیمه دوم سال جاری به بازار عرضه خواهیم کرد که یکی از آنها با سگمنت بهمن دیزل و دیگری را در بخش کشنده ها در سگمنتی بالاتر عرضه می کنیم که در تیرماه تاییدیه آن را دریافت خواهیم کرد و نیمه دوم سال جاری تولید خواهد شد. در واقع نقطه عطفی در تاریخ بهمن دیزل خواهیم داشت و در سگمنت بالاتر کامیونت و کشنده ها ورود پیدا خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل با تاکید بر اینکه اولویت بهمن دیزل ارتقای کیفی محصولات و جلب رضایت مشتریان است، افزود: سال گذشته موفق به دریافت 5 ستاره ارتقا کیفی برای محصولات خود شدیم که سه محصول ایسوزو ما از چهار ستاره به پنج ستاره ارتقا یافت و دو محصول شیلر از سه ستاره به چهار ستاره تبدیل شدند. برنامه ریزی ما برای سال جدید این است که محصول پگاسوس و شیلر 8 تن را با چهارستاره به بازار عرضه کنیم. ضمن اینکه محصول ایسوزو 8 تن که سال گذشته موفق به دریافت 5 ستاره نشده بود در سال جدید 5 ستاره خواهد شد. به تعبیر دیگر محصولات ایسوزو ما 5 ستاره و سایر محصولات بهمن دیزل چهارستاره خواهند شد.

محمدی با اشاره به ارتقای کیفی سیستم ها و فرآیندهای داخلی شرکت بهمن دیزل تشریح کرد: با راه اندازی آزمایشگاه های مرجع و جاده تست ها سیستم بست یا نظام ارزیابی کیفی گروه بهمن تکمیل خواهد شد و طبیعتا خودروهایی که به مشتریان تحویل داده می شود از آزمون هایی مطابق با استانداردهای بین المللی عبور خواهد کرد که بر کیفیت محصولات تاثیرگذار خواهد بود.البته این آزمون ها در حال حاضر نیز به صورت نیمه کامل انجام می شود اما با راه اندازی سیستم بست و جاده تست ها تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل درباره برنامه صادرات این شرکت گفت: مطالعاتی روی بازارهای صادراتی خود داشتیم که یکی از نتایج آن نمایشگاهی است که در تاریخ 19 لغایت 22 خردادماه در اربیل عراق خواهیم داشت و یک دستگاه کامیونت شیلر با کاربری یخچال و یک دستگاه مینی بوس پگاسوس جدید را در این نمایشگاه عرضه خواهیم کرد. ضمن اینکه بهمن دیزل محصولات صادراتی خود را بر اساس نیاز و مطابق با شرایط جغرافیایی بازار هدف تولید خواهد کرد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های ما توجه به کاربری سازی در صادرات محصولات است زیرا این موضوع در بازارهای صادراتی رونق شدیدی گرفته و وزارت صمت نیز از انجمن خودروسازان تقاضا کرده که در تولید محصولات خود استانداردهای بین المللی کاربری سازی را رعایت کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"