کد خبر: ۶۱۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
به گزارش خبرخودرو، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره علت کاهش توزیع بنزین سوپر در جایگاه های سوخت توضیحاتی را مطرح کرد.


به گزارش خبرخودرو، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره علت کاهش توزیع بنزین سوپر در جایگاه های سوخت توضیحاتی را مطرح کرد.

فاطمه کاهی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو بیان کرد: بنزین سوپر از پالایشگاه اراک به مخازن شرکت ملی پخش منتقل شده است لذا از جهت تامین و توزیع آن مشکلی وجود ندارد. ضمن اینکه هر آنچه که در اختیار شرکت ملی پخش گذاشته شود و موجود باشد توزیع می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است افزایش قیمت بنزین سوپر موجب کاهش تقاضا و به تبع کاهش تولید آن شده باشد،گفت: مسلما افزایش قیمت بنزین سوپر موجب کاهش تقاضا برای آن شده است اما تولید بنزین سوپر در حوزه اختیارات شرکت ملی پالایش و پخش است و در مورد میزان تولید این سازمان باید پاسخگو باشد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره مصرف بی سابقه بنزین در نوروز امسال تشریح کرد: در گزارشی که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به رییس جمهور ارائه دادند تنها یک روز پیک مصرف بنزین داشتیم و آمار بی سابقه ای که اعلام شده تنها برای یک روز و پس از سهمیه بندی بنزین بوده است. چرا که پیش از آن با آمارهای بالاتر از این مواجه بودیم اما پس از سهمیه بندی بنزین توزیع104 میلیون لیتر بنزین در روز بی سابقه بوده است.

کاهی افزود: افزایش مصرف بنزین به دلیل سفرهای نوروزی بوده و در حال حاضر مصرف آن به حالت عادی خود رسیده است. ضمن اینکه میانگین مصرف روزانه بنزین در سال 99، 75 میلیون لیتر بوده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت های سوخت المثنی عنوان کرد: کارت سوخت در مدت زمان حداکثر 40 روز تا دو ماه صادر می شود و به دلیل فرآیند طی شده صدور آن کمتر از این مدت امکان پذیر نیست.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"