کد خبر: ۶۱۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران اظهار داشت :با توجه به اینکه مهم ترین بخش خودرو قطعات تشکیل دهنده آن است با مجموعه سازی در صنعت قطعه می توان تحول اساسی در صنعت خودرو ایجاد کرد.


به گزارش خبرخودرو، عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران مجموعه سازی در صنعت قطعه را عامل تحولات اساسی در صنعت خودرو عنوان کرد.

محسن رزمخواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت :با توجه به اینکه مهم ترین بخش خودرو قطعات تشکیل دهنده آن است با مجموعه سازی در صنعت قطعه می توان تحول اساسی در صنعت خودرو ایجاد کرد. مجموعه سازی در صنعت قطعه دارای دانش جداگانه ای است که می توان آن را با روش مهندسی معکوس و یا خرید دانش فنی فرا گرفت اما چون خرید دانش فنی موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود بنابراین در اولویت قرار می گیرد.

وی افزود: توجه به صنعت خودرو بدون نگاه ویژه به صنعت قطعه سازی راه را به بیراهه رفتن است و نتیجه این می شود که صنعت خودرو ما پس از 60 سال مونتاژ کار باقی مانده است. در حالی که توجه به مجموعه سازی در صنعت قطعه تاثیرات عمده ای بر کیفیت و قیمت محصول نهایی خواهد گذاشت.

عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهراندر پاسخ به این سوال که مجموعه سازی نیازمند چه امکانات زیرساختی است، گفت: مجموعه سازی در وهله اول نیازمند دانش فنی است و پس از آن توجه ویژه به ماشین آلات و تکنولوژی تولید و سرمایه گذاری در این بخش ضرورت دارد. زیرا بدون ماشین آلات پیشرفته و مدرن نمی توان صنعت قطعه سازی را توسعه داد و قطعه سازانی که توجه ویژه ای به این موضوع داشتند امکان صادرات قطعه به کشورهای دیگر را پیدا کردند. لذا با امکانات ابتدایی در قطعه سازی نمی توان به توسعه خودروسازی کمک کرد.

رزمخواه تیراژ اقتصادی را نیز یکی از عوامل مهم در مجموعه سازی عنوان کرد و گفت: تیراژ اقتصادی خودرو یک میلیون دستگاه در سال است و تولید کمتر از این میزان اقتصادی نخواهد بود.در صنعت قطعه سازی نیز به همین ترتیب است و تیراژ تولید باید مقرون به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه تعدد قطعه سازان برای تولید یک محصول به ضرر صنعت خودرو است، اشاره کرد: قطعه سازان باید با ادغام و مشارکت یکدیگر شرکت واحدی ایجاد کنند و با تیراژ اقتصادی تولید کنند و بدین ترتیب علاوه بر خدمت به صنعت خودرو به تولید اقتصادی دست پیدا کرده و در عرصه بین المللی رقابت می کنند. ضمن اینکه تجربه نشان داده با تیراژ غیراقتصادی دستیابی به محصول با کیفیت و قیمت مناسب امکان پذیر نخواهد بود.لذا با تولید در مقیاس اقتصاد جهانی و رقابت پذیر می توانیم محصول با کیفیت و قیمت مناسب عرضه کنیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"