کد خبر: ۶۱۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران ضمن ابراز تردید نسبت به عملیاتی شدن برنامه‌های کاهش قیمت خودرو گفت: پیشرفت‌هایی در اجرای بسته جهش تولید وزارت صمت حاصل شده که ارائه تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی و عرضه اوراق گام از جمله آنها است.


به گزارش خبرخودرو، نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران ضمن ابراز تردید نسبت به عملیاتی شدن برنامه‌های کاهش قیمت خودرو گفت: پیشرفت‌هایی در اجرای بسته جهش تولید وزارت صمت حاصل شده که ارائه تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی و عرضه اوراق گام از جمله آنها است.

امیرحسین جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص برنامه دولت مبنی بر تجمیع مجموعه‌های قطعه‌سازی با فناوری پایین‌تر و مشترک‌سازی قطعات با هدف کاهش قیمت خودرو اظهار داشت: این برنامه بسیار زمان‌بر بوده و به سرعت قابل پیاده‌سازی نیست و با توجه به خصوصی بودن قطعه‌سازی‌ها، دولت نه به شکل دستوری بلکه صرفا با توصیه و ارائه مشوق‌هایی، می‌تواند قطعه‌سازان کوچک را در این جهت هدایت کند.

وی با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای صحبت از کاهش قیمت خودرو نیست، گفت: صنعت خودرو یک صنعت بالادستی است و با وجود گرانی انواع کالاها و ملزومات پایین دستی، قیمت این محصول همچنان ثابت نگه داشته شده که در صورت ادامه این روند، بقای این صنعت حداکثر تا اردیبهشت و خرداد سال آتی خواهد بود.

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران ضمن اشاره به هزینه ماهانه 7 هزار میلیارد تومانی مجموعه خودروسازی ایران خودرو تصریح کرد: 4 هزار میلیارد تومان ورودی این شرکت است و 3 هزار میلیارد تومان مابقی ماهانه به زیان‌های این شرکت افزوده می‌شود.

جلالی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای کاهش مصرف سوخت بیان کرد: اکنون کلیه پلتفرم‌های مورد استفاده در خطوط تولید خودروسازان، همان پلتفرم‌های قدیمی هستند و موتور جدیدی نیز به بازار ورود نکرده تا کاهش قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه ورود خودروهای برقی و هیبریدی در سال‌های آتی مصرف سوخت را به نصف کاهش می‌دهد، گفت: به دلیل نبود زیرساخت مناسب برای شارژ خودروهای برقی، در حال حاضر کاهش مصرف سوخت نیز قابل تصور نیست.

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران در خصوص میزان تطابق موتور سه سیلندر رونمایی شده از سوی ایران خودرو در روزهای گذشته با سوخت مصرفی کشور گفت: این موتور در صورت هماهنگی با استانداردهای روز، به احتمال قوی، مصرف کمتری خواهد داشت.

جلالی با توجه به نشست چند ماه گذشته خودروسازی سایپا با انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص سطح همکاری قطعه‌سازان در تحقق جهش تیراژ بر اساس بسته جهش تولید وزارت صمت عنوان داشت: بر اساس این بسته، قطعه‌سازان و خودروسازان به موازات یکدیگر تیراژ تولید را افزایش دادند. اما در حال حاضر به دلیل عدم پرداخت مطالبات، توان قطعه‌سازان برای افزایش تولید تحلیل رفته است.

وی در پایان با بیان اینکه بخش‌هایی از بسته جهش تولید وزارت صمت به تصویب رسیده و سایر محورهای مندرج در این طرح نیز در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هایی در اجرای این بسته حاصل شده که ارائه تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی تخصیصی به خودروسازان به شرط پرداخت 80 درصد آن به قطعه‌سازان و عرضه اوراق گام یکی از محورهای موردنظر در این طرح است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"