کد خبر: ۶۰۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو ٬ رییس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه هر آنچه بخواهیم در کشور تولید کنیم قطعه سازان کشور حاضر به ساخت آن خواهند بود ادامه داد: توانمندی ویزه ای در این زمینه در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که نیازمند هدایت است...



به گزارش خبرخودرو ٬ عزت الله اکبری ٬ رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم افتتاح خط تولید ECUدر شرکت سازه پویش ٬ خط خودکفایی تولید موتور و مجموعه برف پاک کن محصول تارا در شرکت اتحاد موتور و خط بوستر ترمز خودروی تارا در شرکت آذین تنه تشریح کرد: هنگامی که مجلس یازدهم تشکیل شد ۵ ماه وزیر صمت نداشتیم و از زمان انتصاب جناب رزم حسینی ایشان با تعصب خاص نسبت به بخش خصوصی ٬ صنعتگران و خودروسازان فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ٬‌ رییس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه هر آنچه بخواهیم در کشور تولید کنیم قطعه سازان کشور حاضر به ساخت آن خواهند بود ادامه داد: توانمندی ویزه ای در این زمینه در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که نیازمند هدایت است که جناب وزیر صمت این وظیفه را بر عهده گرفتند و ما نیز در کمیسیون صنایع مجلس وظیفه داریم دولت و وزیر صمت را در بخش هایی که می توانیم کمک کنیم تا راه را برای فعالان اقتصادی ٬ خودروسازان و قطعه سازان باز کنیم و برای این موضوع آمادگی کامل داریم و تا الان آن را ثابت کرده ایم.

وی افزود: توصیه تمام قوانین بالادستی ما این است که بخش خصوصی به میدان بیاید زیرا بخش خصوصی از نظر توان و منابع مالی محدودیت ندارد و همانند دریاست و نه تنها هیچگونه مزاحمتی برای دولت ایجاد نمی کند بلکه انواع درآمدها را برای دولت ایجاد خواهد کرد که این امر نیازمند سازماندهی است.

اکبری عنوان کرد: هنگامی که آقای بیگلو برای تولید گیربکس اتوماتیک به من مراجعه کردند پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم را به ایشان دادم و این امر انجام شد و فرمودند که حدود ۳۰ شرکت را جمع کرده و کنسرسیوم تشکیل داده اند و به جناب وزیر عرض کردم که این شرکتها به تدریج گستره شده و به شبکه سازندگان قطعات کشور تبدیل خواهند شد. ما آرزو داریم این کنسرسیوم ها با سرمایه بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور شکل بگیرد و بخش صنعت کشور توسعه پیدا کند .

وی اظهار داشت: خواهش بنده از جناب دکتر مقیمی این است که تشکیل کنسرسیوم را حتی به صورت پایلوت آغاز کنند و برای آن شرط و شروط نگذارند زیرا این موانع موجب آزار همه خواهد شد. من باور دارم که هر کجا که پای دولت در میان است هر کسی به خود اجازه می دهد دخالت کند و این امر به دولت و ملت آسیب خواهد زد.

وی یادآور شد: مجلس و جناب وزیر در بحث واردات به شدت سختگیری می کنند و مشوق دولت و بخش خصوصی هستیم تا صادرات را نهادینه کنیم و نیروی انسانی ما دارای این توانمندی است که در عرصه جهانی بدرخشد. بنابراین در این زمینه باید به هرکس در حوزه فعالیت خود فرصت دهیم و سیاست مجلس و وزارت صمت حمایت از صنعت خودرو و بخش خصوصی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"