کد خبر: ۶۰۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

خبرگزاری صبا: برگزیدگان جوایز لومیر فرانسه شب گذشته ۱۹ ژانویه معرفی شدند.

به نقل از ورایتی، فیلم «عشق و عاشقی» یا نام دیگرش «چیزهایی که می گوییم، چیزهایی که انجام می دهیم» ساخته امانوئل مورِت جایزه بهترین فیلم بیست و ششمین دوره جوایز لومیر فرانسه را که معادل جوایز گلدن گلوب در این کشور است، از آن خود کرد.

گلدن گلوب فرانسه اهدا شد

فیلم «عشق و عاشقی» چندین داستان عاشقانه را با گروهی از بازیگران از جمله کاملیا جوردانا و نیلز اشنایدر روایت می کند.

رویداد لومیر امسال که به یک مراسم تلویزیونی تبدیل شده بود از طریق شبکه کانال مثبت فرانسه پخش شد. جوایز لومیر به طور سنتی فصل جوایز سینمایی فرانسه را کلید می زند.

فیلم رمانتیک «دو تا از ما» که از سوی کشور فرانسه به اسکار فرستاده شده است نیز یکی دیگر از فاتحان بزرگ شب جوایز امسال لومیر بود، این فیلم دو جایزه بهترین فیلم اول و بهترین بازیگر زن را که به صورت مشترک به دو بازیگر فیلم (مارتینو شوالیه و باربارا سوکووا) تعلق گرفت، تصاحب کرد. فیلم «دو تا از ما» داستان دو همسایه است که سال ها در کنار هم در یک آپارتمان زندگی می کنند.

جایزه بهترین کارگردانی لومیر امسال نیز به مای‌ون برای ساخت فیلم ملودرام «DNA» که به موضوع ریشه الجزایری کارگردان فیلم برمی گردد، تعلق گرفت.

جایزه بهترین تولید بین المللی این دوره را نیز فیلم تونسی «مردی که پوستش را فروخت» ساخته کوثر بن هنیه دریافت کرد. در این بخش فیلم «یلدا» ساخته مسعود بخشی از ایران حضور داشت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"