کد خبر: ۶۰۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه خبری تریدر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه انتخابی جو بایدن-رئیس جمهور منتخب آمریکا- امروز سه شنبه در جلسه استماع سنا خواهد گفت آمریکا می‌تواند در رقابت با چین از آن پیشی بگیرد.

بلینکن در سخنان آماده شده برای حضور خود در کمیته روابط خارجی سنا که بخشی از آن منتشر شده بر چند جانبه گرایی تأکید خواهد کرد.

در خطابه او آمده است: هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند عمل کند، حتی اگر کشوری به اندازه آمریکا قدرتمند باشد باز هم به تنهایی نمی‌تواند با چالش‌های بزرگی که با آن مواجه است، مقابله کند.

در بخش دیگری از اظهارات ادعایی او نیز آمده است: ما می‌توانیم اتحاد اصلی خود را احیا کنیم - ضربات خود را در سراسر جهان چند برابر کنیم. با هم، ما موقعیت بهتری برای مقابله با تهدید‌های روسیه، ایران و کره شمالی و ایستادگی برای دموکراسی و حقوق بشر داریم.

بلینکن ۵۸ ساله در کنار سیاستمدار‌ان کهنه کاری همچون سوزان رایس و کریس کونز، گزینه تصدی وزارت خارجه آمریکا بود، اما در نهایت قرعه به نام او افتاد.

بسیاری از بلینکن با عنوان «اوبامای کوچک» در سیاست خارجی یاد می‌کنند. شاخصه رویکرد سیاسی او همانند اوباما بر چند جانبه گرایی و تعامل با متحدان اروپایی استوار است. رویکردی که بی شک حلقه مفقوده دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"