کد خبر: ۶۰۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، یک فعال بازار خودرو از توقف معاملات خودرو با توجه به کاهش نرخ ارز در دو روز اخیر خبر داد و گفت: بازار خودرو در هفته گذشته از یک سو تحت تاثیر جو فرمول جدید شورای رقابت و تمایل کارخانجات به اجرای این فرمول و از سوی دیگر مخالفت سازمان بازرسی با این فرمول قرار گرفت و به نوسانات قیمت خودرو دامن زد...


به گزارش خبرخودرو، یک فعال بازار خودرو از توقف معاملات خودرو با توجه به کاهش نرخ ارز در دو روز اخیر خبر داد.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: بازار خودرو در هفته گذشته از یک سو تحت تاثیر جو فرمول جدید شورای رقابت و تمایل کارخانجات به اجرای این فرمول و از سوی دیگر مخالفت سازمان بازرسی با این فرمول قرار گرفت و به نوسانات قیمت خودرو دامن زد و طبیعتا قیمت ها روند افزایشی پیدا کرد اما به طور کلی تاثیر خاصی بر بازار نداشت و معامله ای انجام نشد. از طرف دیگر با کاهش نرخ ارز در یک و دو روز اخیر علی رغم جو بازار مبنی بر کاهش قیمت ها ، به دلیل توقف معاملات آثار قیمتی را نمی توان رصد کرد و تنها تاثیر افت قیمت دلار بر توقف معاملات بوده است..

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نمایش قیمت خودرو در سایت ها می تواند مجددا حضور واسطه گران در بازار خودرو را پررنگ کند، گفت: همان طور که در گذشته شاهد بودیم نمایش قیمت در سایت ها هنگام افزایش قیمت دلار بسیار خطرناک است و هشداری برای افزایش قیمت کالاهای سرمایه ای خواهد بود. اگرچه خودرو کالا مصرفی است اما هنگام افزایش نرخ ارز جای خود را به کالا سرمایه ای خواهد داد. اما اگر روند قیمت دلار کاهشی باشد که به نظر می رسد همین طور است با توجه به رکود بازار خودرو و توقف معاملات اعلان قیمت در سایت ها تاثیری بر افزایش واسطه گری در بازار خودرو نخواهد گذاشت.

این فعال بازار خودرو در پاسخ به سوال دیگری که آیا در صورت تایید فرمول شورای رقابت و اجرای آن از اول بهمن ماه ممکن است قیمت ها مجددا افزایشی شود، عنوان کرد: بله این احتمال می رود که با اجرای این فرمول مجددا هیاهو در بازار ایجاد شود و به طور کلی هر گونه دخالت از سوی سازمان حمایت، شورای رقابت و هر نهاد دیگری به جز اتحادیه نمایشگاه داران که متولی این امر است موجب هیجان در بازار می شود.

نیکخواه درباره تاثیر واردات خودروهای دست دوم از مناطق آزاد بر بازار خودرو بیان کرد: این موضوع تاثیری بر بازار خودرو نخواهد گذاشت زیرا تا کنون به تصویب هیات دولت نرسیده و حتی در صورت اجرا به دلیل اینکه قیمت این خودروها10 درصد زیر قیمت روز گمرکی تمام می شود بنابراین نمی تواند تاثیر گذار باشد.

این فعال بازار خودرو در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده به خریداران خودرو این است که در حال حاضر خودرو نخرند و برای خرید دست نگه دارند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"