کد خبر: ۶۰۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور از ترخیص تعدادی از کامیون های کارکرده اروپایی از گمرک خبر داد.


به گزارش خبرخودرو، رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور از ترخیص تعدادی از کامیون های کارکرده اروپایی از گمرک خبر داد.

ناجی سلامی در گفتگو با خبرنگار خبرخودروبیان کرد: با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی تمام امور مربوط به ترخیص کامیون های سه سال ساخت اروپایی انجام شده و این کامیون ها توسط دو ، سه شرکتی که اعلام آمادگی کرده بودند، وارد کشورر شده و هفته گذشته حدود 10 الی 15 هزار دستگاه کامیون ترخیص شدند.

وی درباره خدمات پس از فروش این کامیون ها گفت: شرکت سایپا دیزل ارائه دهنده خدمات پس از فروش برای کامیون های ترخیص شده است.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور با اشاره به تاثیر واردات کامیون های اروپایی بر صنعت حمل و نقل کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه کیفیت کامیون های اروپایی با کامیون های چینی قابل مقایسه نیست تزریق کامیون های اروپایی به ناوگان حمل بار ایمنی ناوگان را تضمین کرده و به لحاظ مصرف سوخت، استهلاک و تعمیرات و نگه داری تاثیرات بسیار خوبی گذاشته و موجب رونق صنعت حمل و نقل خواهد شد.

سلامی در پاسخ به این سوال که ترخیص کامیون های دست دوم اروپایی بر بازار خودروهای سنگین چه تاثیری خواهد گذاشت، اظهار داشت: تاثیر ترخیص کامیون های سه سال ساخت اروپایی بر بازار خودروهای سنگین کاملا مشهود است به طوری که حدود یک میلیارد قیمت کامیون را کاهش داده است.

وی درباره تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار خودروهای سنگین گفت: کاهش قیمت ارز تاثیر قابل توجهی بر قیمت کامیون نذاشته اما با ترخیص کامیون های کارکرده اروپایی قیمت کامیون در بازار کاهش زیادی داشته است.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور در پایان عمده ترین مشکل کامیون داران را کمبود لاستیک دانست و تصریح کرد: متاسفانه با توجه به محدودیت ارزی در کشور برای واردات لاستیک امید به تولیدات داخل داشتیم که متاسفانه تولید کنندگان داخلی نیز به درستی انجام وظیفه نمی کنند و کامیون داران برای تامین لاستیک با مشکلات بسیاری مواجه هستند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"