کد خبر: ۶۰۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران از تمهیدات لازم جهت تحقق اهداف بسته جهش تولید در صنعت خودرو سخن گفت.


به گزارش خبرخودرو، عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران از تمهیدات لازم جهت تحقق اهداف بسته جهش تولید در صنعت خودرو سخن گفت.

محسن رزمخواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با بیان اینکه بسته جهش تولید در صنعت خودرو باید شامل راهکارهای لازم برای رفع مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی باشد، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از بزرگترین معضلات صنعت قطعه سازی مشکل سرمایه در گردش جهت خرید مواد اولیه و سایر اقلام مورد نیاز قطعه سازان است. لذا اگر بسته جهش تولید نسبت به پرداخت کمک های مالی متناسب با نیاز صنعت خودرو بی اعتنا باشد، با موفقیت همراه نخواهد بود.

وی ادامه داد: این بسته باید شامل دستورالعمل های لازم برای تولید کنندگان در شرایط تحریمی و غیر تحریمی باشد تا در صورت تغییر شرایط سیاسی و رفع تحریم ها و آزاد شدن واردات، تولید کنندگان داخلی متضرر نشوند. همچنین آیین نامه های مربوط به واردات مواد اولیه و تامین آنها تسهیل شود تا تولیدکنندگان با مشکل مواجه نشوند.

عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه خودروسازان مشتری اصلی قطعه سازان و تحت نظارت دولت هستند، دولت و وزارت صمت باید اقداماتی برای پرداخت مطالبات قطعه سازان طی یک ماه الی 45 روز انجام دهند تا فرآیند تولید با وقفه مواجه نشود. همچنین در اهداف مورد نظر بسته جهش تولید از شعار و الفاظ نمایشی پرهیز شود و اقدامات عملی معینی با در نظر گرفتن اعداد و ارقام پیش بینی شود تا با تولید به موقع تولید کنندگان جهش تولید صورت بگیرد.

رزمخواه با اشاره به نقش سیستم بانکی در جهش تولید عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما بانک ها تنها نقش بنگاه های اقتصادی را ایفا می کنند در حالی که در کشورهای صنعتی بانک ها نقش به سزایی در توسعه تولید دارند اما در کشور ما بانک ها هیچ گونه اقدامی در جهت حل معضلات تولید انجام نمی دهند و تنها به فکر بازپرداخت وام های خود با بهره بالا و دریافت سود هستند. بنابراین در اینجا نقش دولت پر رنگ می شود و باید بانک ها را وادار به ارائه تسهیلات با نرخ بهره کم به تولید کنندگان کند تا بتوانند به موقع و با هزینه کمتر به تولیدات خود ادامه بدهند. متاسفانه در کشور ما به دلیل نرخ بالا بهره بانکی هزینه های تولید به شدت افزایش یافته و در واقع حاشیه سود تولیدکنندگان به گونه ای است که قادر به جبران بهره های بانکی نیست. لذا دولت باید اقدامات موثری در راستای جهش تولید انجام دهد.

عضو هیأت مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که در گذشته که خودروسازان و قطعه سازان با چالش های کمتری مواجه بودند، قادر به تولید 5/1 میلیون دستگاه خودرو در سال و پاسخگوی بسیاری از مسائل بازار مانند عرضه و تقاضا و قیمت بودند، در حال حاضر نیز با تحقق شرایطی که به آن اشاره شد می توان میزان تولید خودرو در کشور را افزایش داده و به جهش تولید دست یافت.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"