کد خبر: ۶۰۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، یک فعال بازار خودرو از وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: شاخص قیمت خودرو بر اساس معاملات تعیین می شود و با توجه به تعطیلی نمایشگاه ها در این دو هفته بازار خودرو کاملا راکد بوده و به همین دلیل شاخص مناسبی برای تعیین قیمت خودرو وجود ندارد


به گزارش خبرخودرو، یک فعال بازار خودرو از وضعیت بازار خودرو در محدودیت های دو هفته ای کرونا خبر داد.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: شاخص قیمت خودرو بر اساس معاملات تعیین می شود و با توجه به تعطیلی نمایشگاه ها در این دو هفته بازار خودرو کاملا راکد بوده و به همین دلیل شاخص مناسبی برای تعیین قیمت خودرو وجود ندارد و نمی توان گفت قیمت خودرو 20 یا 30 درصد کاهش داشته است و سایت ها نیز برای مردم قابل اعتماد نیستند.

وی ادامه داد: اخبار حاکی از کاهش 20 تا 25 درصد قیمت خودرو یک شائبه است زیرا تا زمانی که معامله ای انجام نشود نمی توان قیمت اعلام کرد. در حال حاضر در بازار خودرو شاهد حباب قیمت ها از سوی فروشندگان هستیم و خریدار تحت تاثیر هجمه ها قرار گرفته و می خواهد زیر قیمت های حبابی خودرو بخرد.

این فعال بازار خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است پس از محدودیت های کرونا با افزایش جزئی قیمت ها مواجه شویم، گفت: اگر چه با تعطیلی نمایشگاه ها و مراکز شماره گذاری خودرو در این دو هفته رکود در بازار خودرو مشهود است اما وضعیت بازار خودرو تحت تاثیر محدودیت ها نیست و تنها شرایط اقتصادی و قیمت ارز موجب کاهش و یا افزایش قیمت خودرو می شود.

نیکخواه درباره افزایش قیمت دلار در یکی و دو روز اخیر و تاثیر آن بر قیمت خودرو بیان کرد: تاثیر افزایش قیمت ارز بر خودرو در یکی دو روز گذشته تنها یک هیجان بوده و هیچ گونه معامله ای در بازار انجام نشده است.

وی درباره میزان تقاضای کاذب و واسطه گری در بازار خود عنوان کرد: شرایط بازار خودرو به گونه ای است که تقاضا به شدت کاهش یافته در نتیجه تقاضای کاذب نیز وجود ندارد. با توجه به اینکه همه افرادی که برای حفظ سرمایه خود خودرو خریداری کردند و در پارکینگ نگه می دارند به نوعی دلال هستند لذا واسطه گری به معنای گذشته وجود ندارد.

این فعال بازار خودرو راهکار آرامش بازار خودرو را در افزایش عرضه دانست و اظهار داشت: تنها با عرضه از کانال صحیح و در شرایط ثبات ارز و توازن در بازار می توان با عرضه خودروهایی که در پارکینگ ها وجود دارد می توان ثبات در بازار خودرو ایجاد کرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"