کد خبر: ۶۰۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹

روزنامه اعتماد نوشت: برخی ناظران معتقدند که زمینه برای پیروزی اصولگرایان بیش از هر زمان فراهم است. مشارکت پایین مردم در انتخابات اسفندماه 98 و احتمال ردصلاحیت چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات خردادماه 1400 و البته ناامیدی مردم از وضعیت حاکم بر معیشت و اقتصاد مملکت، کمکی شایان است برای جریان اصولگرا تا بتوانند چهره مطلوب خود را به «پاستور» برسانند.

اما در عین حال همین اوضاع ظاهرا مساعد در مسیر پیروزی، می‌تواند اختلافات درونی اصولگرایان را نیز بیشتر و بیشتر کند و رسیدن به نامزد واحد واحد، احتمالا یکی از چالش‌های جدی آنان باشد؛ چراکه باتوجه به هموار بودن مسیر، بسیاری تمایل دارند تا پا به عرصه رقابت بگذارند و بزرگان اصولگرا سخت بتوانند این خیل مشتاقان را مجاب کنند تا به نفع گزینه موردوثوق‌شان انصراف دهند.

باتوجه به بررسی چهره‌ها و تدارک حامیانی که در عرصه سیاست دارند، شاید بتوان از احتمال رقابت قالیباف و سعید محمد صحبت کرد. البته ممکن است این رقابت به آخرین لحظات نکشد و باتوجه به جدی شدن مذاکرات اصولگرایان پشت درهای بسته، پیش از روز سرنوشت و شب انتخابات، یکی از این دو به نفع دیگری کنار بکشد و البته در این صورت احتمالا دیگر نوبت کناره‌گیری قالیباف به‌نفع رقیب اصولگرا نیست و ازقضا شاید سعید محمد گزینه مناسبی برای کناره‌گیری به‌نفع کاندیدای اصلی اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری باشد؛ چراکه اصولگرایان از مدت‌ها پیش با جدیت در حال برنامه‌ریزی برای تصاحب کرسی‌های شورای شهر تهران نیز هستند و این یعنی گزینه‌ای که به‌نفع اجماع جناح راست در انتخابات اصلی و تصاحب «پاستور» فداکاری کند، می‌تواند بلافاصله برای سکانداری شهرداری پایتخت، راهی «بهشت» شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"