کد خبر: ۶۰۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون متبوعش خبر داد.


به گزارش خبرخودرو،سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون متبوعش خبر داد.

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متوبوعش، گفت: در نشست امروز کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو تصویب شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح ساماندهی عرضه خودرو پس از 4 ماه چکش‌کاری و استفاده از نظرات کارشناسان در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن امروز مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات آن تصویب شد.

وی در تشریح اهداف طرح ساماندهی عرضه خودرو، افزود: ساماندهی عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا و جلوگیری ازتبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای اهداف اصلی این طرح است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در بورس کالا عرضه شوند، در صورتی که خودروهای مشمول در بورس عرضه نشوند، جرم انگاری شده و خریدار مشمول تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو خریداران باید گواهی نامه و کد ملی داشته باشند، تصریح کرد: مصارف مختلفی برای هزینه کرد مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه در نظر گرفته شده است؛ 20 درصد برای توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده، 10 درصد افزایش کمیت و کیفیت تولید خودرو، 50 درصد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خودروسازان برای تحقیق و توسعه.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو، خودروهای تمام برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند، تصریح کرد: شواری رقابت خودروهای مشمول طرح ساماندهی عرضه را مشخص می‌کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"