کد خبر: ۵۹۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ ضمن اشاره به توان تولیدکنندگان داخلی در تولید انواع لنت ترمز، چالش‌های پیش روی صنعت لنت ترمز را برشمرد.


به گزارش خبرخودرو، رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ ضمن اشاره به توان تولیدکنندگان داخلی در تولید انواع لنت ترمز، چالش‌های پیش روی صنعت لنت ترمز را برشمرد.

حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: صنعت لنت ترمز در حال حاضر با معضل تامین مواد اولیه، عدم تخصیص ارز، مشکلات نقدینگی و ترخیص کالا از گمرک مواجه است.

وی با بیان اینکه تاکنون گشایشی برای رفع چالش‌های صنعت لنت ترمز اتفاق نیفتاده، زمام امور تولید را در دست سیاست‌گذاران صنعتی کشور دانست و گفت: علی‌رغم تاکید فراوان بر ضرورت رشد تولید داخلی به عنوان اولویت نخست کشور و اقدامات ویژه حمایتی، تاکنون توجهی به این موضوع نشده است.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با اشاره به چالش تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع از جمله صنعت لنت ترمز افزود: به ویژه شاهد رشد نجومی بهای فلزات و مشتقات پتروشیمی موردنیاز تولیدکنندگان لنت ترمز و عدم تخصیص ارز مواد اولیه هستیم.

لاجوردی در خصوص تاثیر رشد نرخ ارز بر قیمت و شیوع لنت ترمز تقلبی در بازار تصریح کرد: بدیهی است که افزایش نرخ ارز، قیمت لنت ترمز را با تغییراتی همراه خواهد کرد اما پیگیری عرضه کالاهای تقلبی در بازار از وظایف سازمان استاندارد و سازمان حمایت است.

وی تاکید کرد: با رفع مشکلات تولیدکنندگان لنت ترمز از جمله چالش تامین مواد اولیه، میزان عرضه از تقاضا پیشی خواهد گرفت که همین امر دست عرضه‌کنندگان کالای قاچاق و تقلبی را از بازار کوتاه خواهد کرد.

لاجوردی در خصوص استانداردهای الزامی حاکم بر صنعت لنت ترمز یادآور شد: لنت ترمز دارای استاندارد اجباری است و تمامی تولیدکنندگان موظف به اخذ پروانه استاندارد از سازمان استاندارد هستند. توجه به این نکته ضروری است که آیتم‌های استاندارد از نظر تولیدکنندگان، حداقل الزامات برای تولید لنت ترمز است و تمامی تولیدکنندگان تلاش می‌کنند با استفاده از ماشین‌آلات جدید و مواد اولیه مناسب، کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند تا در بازار رقابتی کنونی، سهم بازار خود را حفظ نموده و افزایش دهند.

رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ در پایان در خصوص آخرین دستاوردهای صنعت لنت ترمز خاطرنشان کرد: تمامی اقلامی که در گذشته از طریق واردات تامین می‌شده، پس از وقوع تحریم‌ها با همکاری تولیدکنندگان داخلی در داخل کشور به تولید می‌رسد به نحوی که در حال حاضر انواع لنت ترمز خودروهای سواری، سنگین، فوق سنگین، خودروهای کشاورزی و کلیه لنت‌های ریلی کشور در داخل بومی‌سازی شده است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"