کد خبر: ۵۹۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، نایب رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور افزایش قیمت لوازم یدکی، لاستیک و روغن را از عمده ترین مشکلات کامیون داران دانست.


به گزارش خبرخودرو، نایب رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور افزایش قیمت لوازم یدکی، لاستیک و روغن را از عمده ترین مشکلات کامیون داران دانست.

رضا رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با تشریح معضلات رانندگان کامیون بیان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک و روغ کامیون داران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و علی رغم اعلام سازمان راهداری مبنی بر ترخیص لاستیک از گمرک اما قیمت لاستیک نسبت به سه ماه گذشته بین 70 تا 80 درصد افزایش یافته است.

وی درباره میزان درآمد کامیون داران افزود: کرایه حمل بار رانندگان بر اساس تن کیلومتر محاسبه می شود و در حال حاضر درآمد رانندگان با مخارج آنها متناسب نیست و موجب نارضایتی آنان شده است. البته مصوبه افزایش کرایه حمل بار به تصویب رسیده و تا 10 روز آینده ابلاغ خواهد شد.

نایب رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل داخلی کشور عدم توازن قیمت کامیون و هزینه های آن را از دیگر مشکلات رانندگان دانست و گفت: قیمت خودروهای تجاری به میزانی افزایش یافته که با کارکرد و هزینه های جاری آن توازن نداشته و مقرون به صرفه نیست و کامیونی که سرمایه یک راننده است به عنوان سرمایه گذاری جوابگوی راننده نخواهد بود.

رستمی با انتقاد از وزارت صمت تصریح کرد: عدم نظارت وزارت صمت بر توزیع لاستیک، بازار قطعات یدکی، روغن و واحدهای تعمیرگاهی موجب افزایش روز افزون قیمت ها شده است در صورتی که هنگام افزایش کرایه رانندگان با مخالفت دستگاه های نظارتی مواجه می شویم. ضمن اینکه قطعات یدکی موجود در بازار تقلبی هستند و این امر موجب مراجعات مکرر رانندگان به تعمیرگاه ها می شود و متاسفانه کسی پاسخگو نیست. لذا دستگاه های نظارتی باید نظارت بیشتری بر بازار لوازم جانبی و لاستیک و روغن داشته باشند تا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"