کد خبر: ۵۹۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
تسنیم: کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه داشته و با شیوع دوم موج کرونا ابعاد تازه تری به خود می گیرد.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در لهستان

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که آمار مبتلایان روزانه در لهستان با 21897 مورد رکورد جدیدی را به دست آورده است. تا به حال 5631 نفر هم در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در یونان

در یونان هم از روز دوشنبه محدودیت های سختگیرانه‌ای برای مهار کرونا اعمال می شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در مناطق پر جمعیت این کشور بارها و رستوران ها به مدت یک ماه تعطیل می شود. بر اساس اعلام نخست وزیر یونان منع آمد و شد شبانه هم در مناطق این کشور گسترش می یابد.

حمایت مرکل از محدودیت‌های سختگیرانه

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم در پیام ویدئویی هفتگی خود در روز شنبه از محدودیت های ضد کرونایی جدید سختگیرانه در کشورش حمایت کرده و گفت: موج دوم کرونا این مسئله را ضروری می کند که سریع و قاطعانه عمل کنیم. ما باید قبل از اینکه سیستم سلامت و بهداشت ما تحت فشار قرار گیرد روند افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا را متوقف کنیم.

وی تاکید کرد که هر چقدر انسان های کمتری با هم برخورد داشته باشند بهتر است.

اعتراض موزه‌های آلمان به تشدید محدودیت‌ها

مدیران موزه های معروف در آلمان در نامه‌ای علیه بسته شدن این اماکن بر اساس محدودیت های جدید تصویب شده از طرف دولت آلمان اعتراض کردند و آن را تصمیم غلطی ارزیابی کردند.

حدود 20 هزار مبتلای روزانه در آلمان

شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در آلمان هم بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در 24 ساعت گذشته 19059 مورد بوده است.

اواخر سپتامبر، آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان درباره رسیدن موارد روزانه ابتلا به کرونا در کشورش به 19200 نفر در کریسمس هشدار داده بود. در 24 ساعت گذشته حدود 103 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در آلمان جان خود را از دست داده‌اند.

پیش بینی افزایش مرگ‌های کرونایی در آلمان

بر اساس یک بررسی در هفته های آینده افراد بیشتری در اثر ابتلا به کرونا در آلمان جان خود را از دست خواهند داد.

قرنطینه سراسری در دستور کار دولت انگلیس

رسانه های انگلیسی هم از تصمیمات بوریس جانسون برای اعمال قرنطینه سراسری مجددی به منظور مهار شیوع کرونا خبر دادند.

روزنامه تایمز روز جمعه با استناد به محافل دولتی گزارش داد که جانسون اقدامات جدید برای مهار کرونا را در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهد کرد. جانسون تا به حال اعمال قرنطینه سراسری برای مهار کرونا را رد کرده بود.

تمدید وضعیت اضطراری کرونایی در جمهوری چک

جمهوری چک هم اعلام کرده که وضعیت اضطراری کرونایی در این کشور را تا 20 نوامبر تمدید می کند.

وزیر بهداشت جمهوری چک با اشاره به اینکه این ویروس در حال حاضر به آرامی گسترش می یابد گفت: اما ما هنوز بدترین شرایط را پشت سر نگذاشته‌ایم.

جمهوری چک با توجه به جمعیت آن دومین رتبه در اروپا از نظر نرخ مبتلایان به کرونا را دارد. تا جمعه شب بیش از 317 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و بیش از 3 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

شیوع کرونا در بین نیروهای پلیس آلمان

پلیس آلمان هم شدیدا تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.  در حال حاضر 1755 نیروی پلیس آلمان در قرنطینه قرار گرفته‌اند که ابتلای 196 نفر آن ها به کرونا ثابت شده است.

اعتراضات خشونت بار علیه محدودیت‌ها در اسپانیا

در اعتراضات علیه محدودیت های کرونایی اعمال شده در اسپانیا که شب گذشته در بارسلونا و برخی شهرهای دیگر  برگزار شد درگیری هایی بین معترضان و نیروهای پلیس گزارش شده است. بر اساس گزارش خبرنگاران برخی معترضان با سنگ و چیزهای دیگر به سمت نیروهای پلیس حمله کردند و سطل های زباله را به آتش کشیدند. پلیس هم برای پراکنده کردن معترضان از باتوم استفاده کرد.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 700 نفر در این اعتراضات شرکت کردند. در حالی که نیروهای امنیتی سعی می کردند اعتراضات را منحل کنند آتش نشان ها هم در بسیاری مکان ها آتش سوزی های ایجاد شده توسط معترضان را خاموش می کردند. پلیس 12 نفر از معترضان را هم دستگیر کرد.

545 مرگ کرونایی در فرانسه در یک روز

در فرانسه هم نه تنها آمار مبتلایان به کرونا بلکه آمار مرگ های کرونایی به شدت افزایش می یابد. نهادهای بهداشتی این کشور از 545 مورد مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت خبر داده‌اند که از ماه آوریل در این کشور بی سابقه بوده است. در این دوره زمانی 49215 نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شدند.

تعطیلی بسیاری کسب و کارها در بلژیک

بلژیک هم برای مهار شیوع روزافزون کرونا بسیاری از کسب و کارها در این کشور را تعطیل می کند. بلژیک با توجه به جمعیت آن در حال حاضر بالاترین نرخ ابتلا به این بیماری در اروپا را دارد.

بیش از 31 هزار ابتلای روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی در ایتالیا هم روز جمعه اعلام کردند که در عرض 24 ساعت 31084 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند که از زمان شیوع این بیماری بی سابقه بوده است. 199 نفر هم در این دوره زمانی به کرونا مبتلا شده‌اند.

اصلاح و تقویت سازمان بهداشت جهانی در دستور کار اروپا

  کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی طرح مشترکی برای اصلاح و تقویت سازمان بهداشت جهانی توافق کرده‌اند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان روز جمعه بعد از یک کنفرانس ویدئویی با وزرای بهداشت اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما می خواهیم سازمان بهداشت جهانی را شفاف تر، موثرتر و قدرتمندتر کنیم.

برای اتحادیه اروپا مسئله تجهیز مالی این نهاد بین‌المللی و آمادگی همه اعضای آن برای پرداخت سهم مالی خود به این سازمان مهم بین‌المللی مطرح است.

برای اولین بار کشورهای اروپایی موضع مشترکی برای اصلاح سازمان بهداشت جهانی پیدا کردند که قرار است در نهم نوامبر در مجمع جهانی بهداشت ارائه شود.

اتحادیه اروپا در حالی این تصمیم را اتخاذ کرده که آمریکا در تیرماه خروج رسمی خود از سازمان بهداشت جهانی را اعلام کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا بارها بدون ارائه هرگونه شواهد و مدارکی مدعی شده است که دولت چین با همکاری سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را برای مدتی پنهان کرده است.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در اتریش

در اتریش هم شمار مبتلایان روزانه به کرونا با بیش از 5600 نفر رکورد تازه ای را از زمان شیوع کرونا به دست آورده است. دولت اتریش هم اعلام کرده که روز شنبه اقدامات و محدودیت های جدیدی را برای مهار کرونا اعلام می کند،  احتمالا قرنطینه ای مشابه آلمان در این کشور برقرار خواهد شد.

رئیس دفتر نخست وزیر لهستان هم در مصاحبه‌ای سیستم بهداشتی کشورش را در آستانه کمبود و در مرزهای ظرفیت خود ارزیابی کرده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در فرانسه 1331984 نفر به کرونا مبتلا شده و 36565 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1264517 نفر به کرونا مبتلا شده و 35878 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.‌

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 989745 نفر به کرونا مبتلا شده و 46229 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 647674 نفر به کرونا مبتلا شده و 38321 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 517720 نفر به کرونا مبتلا شده و 10523 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب ها: کرونا ، فرانسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"