کد خبر: ۵۹۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران گفت: میزان مراجعه‌های امسال تا پایان مهر در مقایسه با پارسال حدود ۴ درصد افزایش داشته است.


به گزارش خبرخودرو،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران گفت: میزان مراجعه‌های امسال تا پایان مهر در مقایسه با پارسال حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

حسین مقدم با اشاره به اینکه در مهر ماه امسال ۱۲۲ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه کرده است، افزود: از این تعداد ۸۷ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعه اول بوده اند که در مجموع ۴۰ درصد از آن‌ها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده اند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران با بیان اینکه مراجعه‌ها به مراکز در شرایط عادی قرار داد گفت: در حال حاضر روزانه پنج هزار و پانصد دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کرونا باعث کاهش مراجعه به مراکز معاینه فنی نشده است، گفت: میزان مراجعه‌های امسال تا پایان مهر ماه در مقایسه با سال گذشته حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۳ هزار دستگاه خودرو موفق به اخذ معاینه فنی برتر و ۴۷۸ هزار خودرو معاینه فنی معمولی شده اند.

مقدم همچنین با بیان اینکه در مهرماه سه هزار و ۸۶۸ دستگاه تاکسی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده است، افزود: برای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و مدیریت صف هم اکنون تعدادی از مراکز و واحد‌های سیار معاینه فنی در روز‌های تعطیل فعال هستند، اما از شهروندان درخواست می‌شود قبل از مراجعه، نسبت به کنترل ساعت مراکز در سایت ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران اقدام کنند.

وی دراین حال با تاکید بر اینکه در مراکز معاینه فنی تهران بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک الزامی است، ادامه داد: از مراجعه کنندگان درخواست می‌شود با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی در خصوص استفاده از کارت بانکی جهت پرداخت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، قبل از آزمون خودرو برای گردش جریان هوا در داخل خودرو همه شیشه‌های خودروی خود را باز بگذارند. همچنین قبل و بعد از آزمون نسبت به ضدعفونی فرمان، دنده و ترمزدستی خودروی خود اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض محدوده‌های ترافیکی پایتخت گفت: تفاوت معاینه فنی برتر با معاینه معمولی تنها در آزمون آلایندگی است. در معاینه فنی برتر وضعیت آلایندگی خودرو در دو دورموتور آرام و ۲۵۰۰ دور در دقیقه به صورت سخت گیرانه تری ارزیابی می‌شود با این همه اخذ معاینه فنی برتر اجباری نیست و شامل هزینه اضافی نیز نمی‌شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"