کد خبر: ۵۹۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو،قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، از آمادگی برای تبدیل ۳۷هزار خودروی مسافربر شخصی در تهران با تسهیلات بلاعوض دولت، خبر داد.


به گزارش خبرخودرو،قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، از آمادگی برای تبدیل ۳۷هزار خودروی مسافربر شخصی در تهران با تسهیلات بلاعوض دولت، خبر داد.

حمید قاسمی ده چشمه گفت: هزینه دوگانه سوز کردن خودروهای مسافربر شخصی حدود ۱۲ میلیون تومان است که حدود ۹ میلیون تومان را دولت در قالب تسهیلات بلاعوض و سه میلیون تومان را متقاضی پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه البته این موضوع شامل حال همه مسافربرهای شخصی نمی شود و تنها خودروهای پرمصرفی که در این حوزه فعال هستند مشمول خواهند شد, افزود: در این مرحله خودروهای شخصی که در تهران فعال هستند و مجوز تاکسی را دریافت کردند شامل می شوند که تعداد آن ها حدود ۳۷ هزار دستگاه می شود و فهرست این خودروها مشخص است.

قاسمی با بیان اینکه آمادگی اجرای این طرح برای ۲۰۰ هزار خودرو مسافربر شخصی شامل سرویس مدارس و تاکسی های اینترنتی در سراسر کشور وجود دارد گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته, آمادگی تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو مسافربر شخصی به دوگانه سوز وجود دارد و برای این کار فقط یک سوم هزینه از افراد دریافت می شود.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه خودروهای شامل این طرح باید مورد تایید سامانه های وزارت کشور باشند افزود: در صورتی که مالک خودرویی مشمول این طرح شود باید در سامانه ای که بزودی بارگذاری خواهد شد ثبت نام و پس از واریز مبلغ ۳ میلیون تومان در نوبت تبدیل قرار گیرد.

قاسمی اضافه کرد: سامانه شرکت پالایش و پخش آماده است و اکنون منتظر آماده شدن سامانه وزارت کشور هستیم و پیش بینی می شود در روزهای آینده این طرح وارد مرحله اجرایی شود.بر اساس مصوبه شورای اقتصاد یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل می شوند که این طرح اکنون در حال اجرا است و مالکان مشمول این طرح با ثبت نام در سامانه gcr.niopdc.ir می توانند خودروهای خود را دوگانه سوز کنند. این طرح برای خودروهای عمومی شامل تاکسی و وانت رایگان است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"