کد خبر: ۵۹۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه های رانندگی کشور گفت: علی رغم دستور رییس پلیس راهور ناجا برای صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی اما تا کنون این دستور به اتحادیه ابلاغ نشده است.


به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه های رانندگی کشور گفت: علی رغم دستور رییس پلیس راهور ناجا برای صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی اما تا کنون این دستور به اتحادیه ابلاغ نشده است.

فرهاد حقیقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو بیان کرد: علی رغم جلساتی که با پلیس فاتب در شهرک آزمایش و در مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور داشته ایم اما تا کنون خبری مبنی بر امکان صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت آنلاین به اتحادیه ابلاغ نشده است. ضمن اینکه آموزشگاه های رانندگی دارای آیین نامه هیأت وزیران هستند و باید برای صدور گواهینامه ابتدا هماهنگی های لازم با آموزشگاه ها صورت بگیرد و تنها آزمون دریافت گواهینامه در اختیار پلیس راهور قرار دارد.

وی افزود: صدور گواهینامه به صورت مجازی در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا راهکار خوبی به نظر می رسد مشروط بر اینکه ابتدا این طرح سنجیده و آسیب شناسی شده و پس از شناسایی محاسن و معایب آن، مجری طرح و نحوه صدور مشخص شوند. اما اینکه یک دفعه و بدون هیچ گونه بررسی اعلام کنیم که گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی صادر می شود با توجه به اینکه نحوه اجرای آن مبهم است و جلسه ای در این خصوص برگزار نشده اجرای آن دور از انتظار است.

مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه های رانندگی کشور درباره افزایش تعداد آموزشگاه های موتورسیکلت اظهار داشت: طبق آمار و طرح آمایشی که اتحادیه آماده کرده و بر اساس مستندات و طرح دانشگاهی به رییس پلیس راهور ناجا ارائه داده است، تاسیس آموزشگاه های رانندگی جدید هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد و در حال حاضر 14 آموزشگاه موتورسیکلت در سطح شهر تهران وجود دارد که با وجود سقف ثبت نام 300 نفر اما تنها بین140 تا 160 نفر متقاضی برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت وجود دارند. البته تعدادی از آموزشگاه به دلیل اینکه در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفتند تعداد ثبت نام خوبی دارند.

حقیقی ادامه داد: بر اساس طرح آمایشی ما تنها دو درصد رشد جمعیت برای دریافت گواهینامه در 10 سال آینده وجود خواهد داشت و اینکه ملاک پلیس راهور برای افزایش تعداد آموزشگاه های رانندگی چیست بنده اطلاعی ندارم. بنابراین افزایش تعداد آموزشگاه رانندگی نه تنها ضرورت ندارد بلکه موجب ورشکستگی آموزشگاه های قدیمی و جدید خواهد شد. لذا به جای افزایش تعداد آموزشگاه های موتورسیکلت می بایست آموزشگاه های موجود را تقویت، قانون مند و هوشمند کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می توان از ظرفیت آموزشگاه های رانندگی موتورسیکلت به نحو احسن استفاده کرد، گفت: برای گسترش یک طرح در هر زمینه ای باید با مجریان آن طرح مشورت شود. در صورت همکاری پلیس اتحادیه قادر به اجرای منویات پلیس به صورت نظام مند در راستای آموزش و صدور گواهینامه به نحو احسن خواهد بود و تمام امکانات صنف را که قانون نظام صنفی در اختیار ما قرار داده جهت تحقق خواسته های صنف و ارائه خدمات بهتر در زمینه صدور گواهینامه به صورت مجازی در اختیار پلیس راهور قرار خواهیم داد.

حقیقی با انتقاد از عدم توجه مسئولین به آموزشگاه های رانندگی خودرو تصریح کرد: آموزشگاه های رانندگی خودرو پیش از شروع بیماری کرونا سه ماه تعطیل شدند و در حال حاضر با آغاز موج سوم کرونا مجددا سه هفته تعطیل شدند. مسئولین به راحتی دستور تعطیلی اصناف را صادر می کنند اما با چنین شرایطی چگونه می توان 40 هزار نیرو فعال در این صنف را تامین کرد. این در حالی است که تا کنون هیچ گونه یارانه دولتی در اختیار صنف ما قرار نگرفته و آموزشگاه های رانندگی از نظر مالی در مضیقه هستند و دچار بحران شدیدی شدند. البته ممکن است تعدادی از آموزشگاه ها درآمد خوبی داشته باشند اما باید کل جامعه را در نظر گرفت که متاسفانه وضعیت آموزشگاه ها بسیار اسف بار است.

مدیرعامل اتحادیه صنف آموزشگاه های رانندگی کشور خاطرنشان کرد: به منظور جبران زیان وارد شده به آموزشگاه های رانندگی، با همکاری پلیس راهور می توانیم کلاس های نظری گواهینامه خودرو را به صورت مجازی برگزار کنیم که طرح آن توسط کانون آموزش رانندگی کشور به روز رسانی شده و در اختیار پلس راهور قرار داده شده و منتظر تایید کمیته امنیت پلیس راهور ناجا هستیم.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"