کد خبر: ۵۹۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از توافق کمیسیون متبوعش و وزارت صمت برای قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود.


به گزارش خبرخودرو،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از توافق کمیسیون متبوعش و وزارت صمت برای قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود.

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت‌گذاری خودرو، گفت: پیرو طرحی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست تکمیل داریم، قیمت‌گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود؛ این پیشنهاد میان ما و وزارت صمت به توافق رسیده است.

بیش از نیمی از خودروهای صفر خریداری شده، ترددی در خیابان ندارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر قیمت‌گذاری دستوری نه هزینه‌های تمام شده خودروسازان را پوشش می‌دهد و نه به کاهش قیمت در بازار آزاد کمکی کرده است؛ مصرف‌کنندگان نیز متضرر شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: شکاف بسیار میان قیمت دستوری و نرخ بازار آزاد، سوداگری در بازار خودرو را به اوج رسانده به گونه‌ای که بیش از نیمی از خودروهای صفر خریداری شده، ترددی در خیابان نداشته‌اند. یعنی در پارکینگ‌ها دپو شدند تا در موقع مناسب به فروش رسند! در واقع خودرو که کالایی مصرفی است به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

100 هزار میلیارد تومان رانت ناشی از شکاف قیمتی خودرو در بازار و کارخانه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در سال جاری تاکنون 100 هزار میلیارد تومان رانت ناشی از شکاف قیمت بوجود امده که نه به نفع خودروسازان بوده و نه مردم و مصرف کنندگان./


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"