کد خبر: ۵۹۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران گفت: اتحادیه لوازم یدکی نوفروش است و اعضای تحت نظارت این صنف حق فروش هیچ نوع قطعه دست دومی را ندارند.


به گزارش خبرخودرو، سخنگوی اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران گفت: اتحادیه لوازم یدکی نوفروش است و اعضای تحت نظارت این صنف حق فروش هیچ نوع قطعه دست دومی را ندارند.

سیدمهدی کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص تاثیر دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ترخیص قطعات از گمرک و تاثیر آن بر بازار لوازم یدکی اظهار داشت: آزادسازی قطعات دپو شده در گمرک به طور حتم بر بازار لوازم یدکی اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت و فراوانی لوازم یدکی در بازار از نتایج ترخیص قطعات از گمرک خواهد بود مشروط به اینکه این آزادسازی حتما صورت بگیرد.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران در خصوص این موضوع که قطعات ترخیصی به بازار لوازم یدکی ورود خواهد کرد یا به کارخانجات خودروسازی گفت: در هر صورت در روند تامین قطعات در بازار مثمرثمر خواهد بود زیرا حتی اگر قطعات به کارخانه‌ها ورود کند، این قطعات به نمایندگی‌های عضو اتحادیه به منظور فروش در بازار عرضه خواهد شد و بدین ترتیب بروز خلاء در بازار مصرف را شاهد نخواهیم بود.

کاظمی همچنین ضمن ابراز تردید نسبت به ترخیص به موقع و کامل قطعات ادامه داد: اگر قطعات دپویی متعلق به افراد حقیقی تحت عنوان واردکننده باشد، از طریق فروشندگان عضو اتحادیه پخش سراسری شده و در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص قطعات دست دوم موجود در بازار با بیان اینکه این قطعات، وارداتی نیستند، گفت: به دلیل تعداد محدود خودروهای سواری و شاسی بلند وارداتی، ساخت قالب قطعات این خودروها برای تولیدکننده داخلی نیز صرفه اقتصادی ندارد بنابراین ساخت قطعات دست دوم در داخل کشور مردود است.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران در پاسخ به این پرسش که قطعات دست دوم از کدام کانال وارد بازار می‌شود، به نحوه تامین قطعات خودروهای وارداتی اشاره کرد و افزود: واردات قطعات نو به تعداد اندک برای تعداد محدود خودروهای وارداتی نیز مقرون به صرفه نیست بنابراین تامین قطعه موردنظر اعم از گلگیر، کامپیوتر و قطعات موتوری پس از انعقاد قرارداد میان فروشنده عضو اتحادیه به عنوان واسطه با مصرف‌کننده، ضمن محاسبه قیمت، هزینه باربری و سود متعلقه از کشورهای طرف‌ قرارداد با ایران نظیر امارات و کویت و از طریق بنادر مشترک ظرف مدت 10 روز تا یک ماه صورت می‌گیرد که این قطعات دست دوم هستند و از خودروهای تصادفی جدا شده‌اند.

کاظمی تصریح کرد: اگر تعداد خودروهای وارداتی به عنوان مثال به هزار دستگاه برسد، علاوه بر اینکه نسبت به واردات این قطعات اقدام می‌شود، تولید داخلی از سوی فروشندگان عضو اتحادیه نیز انجام خواهد شد.

وی در خصوص استفاده از قطعات دست دوم برای خودروهای داخلی گفت: برخی از تعمیرگاه‌ها قطعات غیرحساس نظیر کمک فنر، سیبک فرمان، دیسک و صفحه و زیرشاسی متعلق به خودروهای پرمصرف داخلی را باز کرده، پس از تعمیر و رنگ به تعمیرکاران می‌فروشند که این تعمیرگاه‌ها ارتباطی با اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌الات تهران ندارند.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر روغن و پنچرگیران در پایان با بیان اینکه قطعات دست دوم توسط تعمیرکاران فعال در برخی تعمیرگاه‌ها بر روی خودروهای داخلی نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: اعضای اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی نوفروش هستند و برای هیچ فروشنده‌ای حق فروش قطعات دست دوم قائل نیستیم. هرگونه اقدام در این خصوص از سوی فروشندگان با پیگیری‌های لازم از سوی مدیر اتحادیه با اعمال منع، جریمه و در صورت تکرار پلمپ مواجه خواهد شد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"