کد خبر: ۵۹۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

خبرگزاری ایرنا: در ۱۰ روز پایانی رقابت های انتخاباتی در آمریکا، نتایج نظرسنجی ها همچنان از پیشتازی قطعی «جو بایدن» نامزد دموکرات ها در سطح ملی و ایالتی حکایت دارند.

روزنامه مورنینگ کال چاپ پنسیلوانیا نوشت: نتیجه نظرسنجی این روزنامه و کالج مولنبرگ در آمریکا نشان می دهد که بایدن با اختلاف ۷ واحدی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوریخواه در ایالت کلیدی پنسیلوانیا جلو است. بر این اساس ۵۱ درصد از رای دهندگان احتمالی گفته اند به بایدن و ۴۴ درصد به ترامپ رای می دهند.

این نظرسنجی با حاشیه خطای مثبت و منفی ۵.۵ درصد انجام شد که به این معنا است که از نظرسنجی از بین همه رای دهندگان واجد شرایط در این ایالت، حداقل ۴۵.۵ نفر به بایدن و حداکثر ۴۹.۵ درصد به ترامپ رای خواهند داد.

پیشتازی قطعی بایدن، تنها ۱۰روز تا انتخابات

بر اساس این نظرسنجی ۵۱ درصد رای دهندگان ترامپ را شایسته انتخاب دوباره نمی دانند و معتقدند عملکردش در مدیریت همه گیری کرونا ضعیف بوده است.

از هر ۵ نفر یک نفر گفتند که به رای دادن به ترامپ بسیار مشتاق هستند و حدود نیمی از رای دهندگان همین نظر را درباره بایدن داشتند.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۲۰-۱۳ اکتبر (۲۹-۲۲ مهر) و از بین ۴۱۶ نفر از رای دهندگان احتمالی در پنسیلوانیا انجام شده است.

نتایج نظرسنجی سی ان ان نشان داد ۵۳ درصد از رای دهندگانی که مناظره را دیده اند بایدن و فقط ۳۹ درصد ترامپ را رقیب پیروز مناظره ارزیابی کردند.

۷۳ درصد گفتند انتقادهای بایدن از ترامپ در این مناظره عادلانه بوده است. ۶۷ درصد انتقادهای ترامپ از بایدن در این مناظره را غیرعادلانه ارزیابی کردند. ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد ترامپ در مدیریت ریاست جمهوری آنها را نگران کرده است و فقط ۴۱ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند.

این نتایج نشان داد ۵۷ درصد از رای دهندگان به مدیریت کرونا از سوی بایدن اعتماد دارند. ۴۱ درصد گفتند دراین زمینه به ترامپ اعتمادی ندارند.

در خصوص تغییرات آب و هوایی ۶۷ درصد گفتند به بایدن اعتماد دارند و فقط ۲۹ درصد همین نظر را درباره ترامپ داشتند.

همچنین اکثریت قوی تری شامل ۵۴ درصد رای دهندگان گفتند بایدن طرح های بهتری برای حل مشکلات کشور دارد.

بایدن در بین ایالت های کلیدی از ترامپ جلوتر است. دستکم ۴۷ میلیون آمریکایی تاکنون رای خود را داده اند که از تعداد کل کسانی که تا قبل از روز انتخابات در سال ۲۰۱۶ رای دادند، بیشتر است.

بایدن با اختلاف ۹ درصدی (۵۲ در مقابل ۴۳ درصد) در سطح ملی از ترامپ جلو است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، متوسط پیشتازی بایدن در ایالت محل رقابت میشگان ۱۰ واحد است. این اختلاف در ویسکانسین ۸ درصد، در پنسیلوانیا ۷ درصد، در آریزونا ۵ درصد و در فلوریدا یک درصد است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان ماه برای تعیین رئیس جمهوری و معاون او برگزار می شود.

آخرین مناظره دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد روز جمعه دوم آبان برگزار شد. سوالات مجری در این مناظره درباره بحران شیوع کرونا در آمریکا و موضوع های مرتبط با امنیت ملی و سیاست خارجی بود.

در این مناظره جو بایدن نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای آخرین بار رو در روی هم قرار گرفتند تا در مدت ۹۰ دقیقه به سوالات مربوط به ۶ موضوع پاسخ دهند و همدیگر را به چالش بکشند. با این حال نتایج نظرسنجی ها پس از این رویارویی تلویزیونی نشان می دهد که مناظره شب گذشته تاثیر بنیادی و چندانی بر روی مخاطبان و رای دهندگان آمریکایی نداشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"