کد خبر: ۵۹۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: چاره اصلی کنترل و کاهش قیمت خودرو در بازار اخذ مالیات بر خرید خودرو از کسانی است که بیش از یک بار اقدام به خودرو می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس: وضع مالیات بر خرید چاره اصلی کنترل قیمت خودرو است

روح‌الله عباس پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین،با تاکید بر لزوم ساماندهی قیمت خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط دولت و خودروسازان اظهار داشت:‌ چاره اصلی کنترل و کاهش قیمت خودرو در بازار اخذ مالیات بر خرید خودرو از کسانی است که بیش از یک بار اقدام به خودرو می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس می‌توان خودرو را در بورس کالا عرضه کرد به شرطی که هر فرد با یک کد ملی فقط بتواند یک بار خودرو را از بورس خریداری کند و تا 2 سال هم حق فروش خودرو را نداشته باشد.

عباس پور وضع مالیات بر خرید و فروش خودرو را یکی از راه‌های کنترل قیمت در کشورهای پیشرفته و صنعتی دانست و ادامه داد: حتی در این گونه برای فروش خودروهای دسته دوم هم مالیات در نظر گرفته می‌شود و همین موضوع سبب شده که قیمت خودروهای دسته دوم حتی تا یک دهم خودروهای نو و صفر کیلومتر نزول کند. آن هم خودروهای دسته دومی که شاید کیفیت آنها از برخی خودروهای تولیدی خودروسازان ما بیشتر باشد.

نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی اجرای بدون قید و شرط طرح فروش فوری را چاره‌ دیگر کاهش قیمت خودرو در شرایط کنونی دانست و گفت: جالب این است در زمانی که مشکل تقاضای کاذب و کمبود خودرو در بازار را نداشتیم، خودروسازان طرح های فروش یک هفته‌ای می‌گذاشتند اما امروز مردم حداقل 3 ماه باید در صف تحویل خودرو بمانند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"