کد خبر: ۵۹۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۹

ایرنا نوشت: اولین هواپیمای اماراتی شرکت هواپیمایی «الاتحاد» متعلق به ابوظبی در چارچوب توافق سازش و ادامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در شهر تل آویو به زمین نشست.

اولین هواپیمای اماراتی در تل‌آویو به زمین نشست

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، اولین هواپیمای تجاری صبح دوشنبه از امارات در فرودگاه «بن گوریون» در شهر تل آویو به زمین نشست.

پرواز شماره EY۹۶۰۷ خطوط هوایی الاتحاد امارات حدود ساعت ۷ صبح به وقت محلی (۰۸:۳۰ به وقت تهران) وارد تل آویو شد و بازگشت آن به ابوظبی ساعت ۱۰ به وقت محلی برنامه‌ریزی شده است. در حالیکه هنوز بلیط پروازهای ابوظبی به تل آویو برای عموم در دسترس قرار نگرفته است، مشخص نیست که چه شخص یا اشخاصی با این پرواز به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند .

امارات و رژیم صهیونیستی دیروز به دنبال امضای توافق سازش در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) توافق کردند تا به صورت هفتگی ۲۸ پرواز مستقیم بین تل آویو و ابوظبی برقرار شود. همچنین یک هیات از ابوظبی به عنوان اولین سفر رسمی طرف اماراتی قرار است فردا (سه شنبه) برای ادامه مذاکرات بین دو طرف وارد فلسطین اشغالی شوند.

«یزهار شای» وزیر علوم رژیم صهیونیستی که در مذاکرات فردا با هیات اماراتی شرکت خواهد کرد، اعلام کرد که هیات اماراتی به علت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی احتمالا در محل فرودگاه مذاکرات را انجام دهند و همان روز تل آویو را به مقصد ابوظبی ترک کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در جلسه تصمیم‌گیری در مورد توافق سازش در کابینه گفت که اوایل هفته گذشته با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی گفت و گو کرده و هر دو از یکدیگر برای دیدارهای دو جانبه دعوت به عمل آوردند و به زودی با همدیگر ملاقات خواهند کرد.

به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، قبل از ملاقات با ولیعهد ابوظبی یک هیات از امارات قرار است به تل آویو بیاید و یک هیات دیگر از اسرائیلی‌ها به ابوظبی سفر خواهد کرد.

این برای اولین بار نیست که یک هواپیمای خطوط هوایی الاتحاد در فرودگاه بن گوریون به زمین نشسته است. پیشتر دو محموله بسته‌های حمایتی مقابله با شیوع «ویروس کرونا» برای فلسطینی‌ها اوایل سال جاری میلادی مستقیما از ابوظبی به تل آویو اعزام شده بود که فلسطینی‌ها از پذیرش این کمک خودداری کرده بودند.

همچنین به گزارش «القدس العربی»، یک هیات اماراتی متشکل از سه نفر پیشتر با حمایت و تدابیر امنیتی پلیس رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی بازدید کردند. در بازدید این هیأت از مسجدالاقصی اهالی قدس خواستار خروج آن ها از این مکان شدند.

به نوشته القدس العربی، فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یکی از اعضای هیات اماراتی قصد گفت وگو با یکی از اهالی قدس را دارد که با مخالفت او مواجه می شود و وی از هیأت اماراتی می‌خواهد که از مسجدالاقصی بیرون بروند.

مردم و مقام‌های فلسطینی اقدام امارات متحده عربی و بحرین در سازش با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین می‌دانند و این اقدام دو کشور عربی را تاکنون بارها محکوم کرده‌اند.

دیروز نیز پیش از ورود هیات آمریکایی- صهیونیستی به منامه برای پیشبرد مذاکرات در راستای امضای تفاهم‌نامه صلح با بحرین، مردم این کشور و حزب «جمعیت الوفاق» این کشور به اقدام خاندان آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت اعتراض کردند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"