کد خبر: ۵۹۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹

میزان: ارتش چین در پیامی هشدار آمیز به آمریکا اعلام کرده است که با اقدامات تحریک آمیز خود منطقه تنگه تایوان را به خطر می اندازد و تنش ها در روابط با پکن را تشدید خواهد کرد.

سرهنگ ارشد جانگچونو خویی، امروز پنجشنبه در مصاحبه ای که داشت اعلام کرد: ارتش چین از آمریکا می‌خواهد دست از اظهارات و اقدامات منفی مرتبط با تنگه تایوان بردارد. فرماندهی این منطقه به دنبال این تحرکات آمریکا، واحد‌های دریایی و نیروی هوایی را برای نظارت بر مراحل عبور کشتی آمریکایی به این تنگه اعزام کرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روز چهارشنبه یک فروند ناوشکن با موشک‌های هدایت شونده «یو اس اس بری» از تنگه تایوان عبور کرد.

سخنگوی فرماندهی قرارگاه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین همچنین در ادامه افزود: به تازگی، ایالات متحده ارسال پیام‌هایی نادرست برای نیرو‌های تجزیه طلب تایوان را آغاز کرده و با این اقدام صلح و ثبات منطقه را بشدت به خطر انداخته است. در همین راستا رسماً به آمریکا هشدار می‌دهیم که با سخنان و اقدامات خود از ایجاد مشکلات در تنگه تایوان دست بردارد. ضمن آنکه این قرارگاه ارتش چین کماکان در حالت آماده باش قرار دارد و قاطعانه از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و همچنین صلح و ثبات در منطقه تنگه تایوان محافظت می‌کند.

گزارش‌ها از این حکایت دارد که آمریکا درحال بررسی برنامه‌ای برای معامله تسلیحاتی جدید با تایوان برای فروش موشک و قطعات جنگنده و شماری از تسلیحات پیشرفته است که مورد مخالفت چین قرار گرفته است.

 

برچسب ها: چین ، آمریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"