کد خبر: ۵۹۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

فارس: کاخ ریاست‌جمهوری روسیه به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه شش مقام روس در ارتباط با مسمومیت ادعایی «الکسی ناوالنی» واکشن نشان داد و آن را اقدام غیردوستانه و عمدی توصیف کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی این کاخ گفت: کرملین از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه چندین مقام روسیه در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی ابراز تاسف می‌کند؛ اقدامی که نشان‌دهنده فقدان منطق است

وی افزود: در نهایت تاسف ما، این گامی آگاهانه و غیردوستانه در قبال روسیه است. شورای اتحادیه اروپا روابط با کشور ما را با چنین اقدامی خدشه‌دار کرده است. مسکو قطعاً وضعیت را تحلیل و بر اساس منافع خود عمل خواهد کرد.

اتحادیه اروپا شش مقام روس را در ارتباط با مسمویت ادعایی الکسی ناوالنی، مخالف روسیه مورد تحریم قرار داد. در فهرست منتشر شده در مجله رسمی این بلوک، نام مقامات بلندپایه روسیه دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، در فهرست تحریمی اتحادیه اروپا که از پانزدهم اکتبر، امروز اجرایی می‌شود، نام «سرگئی کرییِنکو» معاون اول رئیس کارکنان دفتر اجرایی ریاست‌جمهوری روسیه، «الکساندر بورتنیکف» مدیر سرویس امنیتی فدرال روسیه و دو معاون وزیر دفاع (پاول پوپوف و الکسی کریووروچکو) دیده می‌شود.

بنابر این تحریم‌ها، افراد مذکور از سفر به کشورهای عضو این اتحادیه منع شده و دارایی‌هایشان در بانک‌های اروپایی مسدود می‌شود.

یک موسسه تحقیقاتی دولتی روسیه (GosNIIOKhT) هم در همین خصوص تحریم شده است. مشاغل اتحادیه اروپا از هر گونه ارتباط با این موسسه منع شده‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"