کد خبر: ۵۹۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سالانه در کردستان 5 میلیون 400 هزار حلقه لاستیک تولید می‌شود که این سهم 23 درصدی این استان در تولید لاستیک خودرو در کشور را نشان می دهد.


به گزارش خبرخودرو،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سالانه در کردستان 5 میلیون 400 هزار حلقه لاستیک تولید می‌شود که این سهم 23 درصدی این استان در تولید لاستیک خودرو در کشور را نشان می دهد.

محمد دره‌وزمی در جریان بازدید از کارخانه لاستیک بارز و چند واحد تولیدی دیگر گفت: سازمان صنعت‌، معدن و تجارت کردستان طی چند سال اخیر تمام توان خود را بر اجرای واحدهای مشابه لاستیک بارز و خود این واحد تولیدی گذاشته است.

وی افزود: کارخانه لاستیک بارز از سال 96 با تلاش خود سرمایه‌گذار و حمایت دستگاه‌های متولی در این حوزه به بهره‌برداری رسید.

وی اعلام کرد: واحد تولیدی لاستیک بارز کردستان از افتتاح آن تاکنون همیشه رو به رشد بوده است.

دره‌وزمی گفت: لاستیک بارز با تولید 10 هزار حلقه لاستیک در روز استارت زده و با تولید 17 هزار و ۵۰۰ حلقه در روز و با برنامه ریزی های صورت گرفته این میزان تولید تا پایان سال به 18 هزار حلقه در روز خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: با تولید 18 هزار حلقه لاستیک در روز سالانه 5 میلیون و 400 هزار حلقه لاستیک در کردستان تولید می‌شود.

دره‌وزمی گفت: 23 میلیون حلقه لاستیک سبک قرار است در سال 99 در کل کشور تولید شود که با تولید 5 میلیون 400 هزار حلقه لاستیک در بارز کردستان استان ما سهم 23 درصد تولید لاستیک کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این یعنی ما توانسته‌ایم با ظرفیت کارخانه لاستیک بارز کردستان نقش مهمی در تولید کشور ایفا نمائیم.

دره‌وزمی به اشتغال 750 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت: در کنار این میزان اشتغال مستقیم برای تعداد زیادی نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: وجود چنین واحدی در کردستان موجب شده استان ما بتواند در توسعه و تامین نیاز کشور نقش‌آفرینی داشته باشد که این شاخص‌های اصلی یک کار صنعتی قابل قبول در کشور است.

دره‌وزمی گفت: به دنبال این هستیم که به کمک مدیران بارز طرح توسعه شرکت بازر را برای تولید لاستیک‌های سنگین در این واحد تولیدی داشته باشیم.

وی به مشکلات واحدهای صنعتی در استان هم گریزی زد و اضافه کرد: خوشبختانه شرکت لاستیک بارز مشکلی چندانی ندارد مشکلاتی هم که وجود دارد ملی است و با بالا رفتن قیمت ارز، تامین مواد اولیه را با چالش مواجه کرده است.

دره‌وزمی تصریح کرد: باید با ارائه راهکارهایی مختلفی همچون تامین مواد اولیه با ارز ارزان قیمت دولتی و یا اصلاح قیمت فروش این دغدغه که مشکل ملی است برطرف شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"