کد خبر: ۵۹۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد فرسوده است و این آمار روز به روز بیشتر می‌شود.


به گزارش خبرخودرو،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد فرسوده است و این آمار روز به روز بیشتر می‌شود.

آقای محمود ترفع درباره اقدامات شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران خطوط تندرو را که حدود هزار و ۲۰۰ دستگاه است، راه اندازی کرده، اما در هر صورت فرسودگی اتوبوس‌های واحد شهر تهران در حال افزایش است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از پیگیری مداوم شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوس رانی پایتخت برای تامین اتوبوس‌های جدید گفت و بیان کرد: تا سال ۱۳۸۹، سال‌هایی وجود داشتند که دولت بیش از هزار دستگاه اتوبوس در سال به اتوبوسرانی تهران تحویل داده است. به عنوان مثال دولت نهم در سال ۱۳۸۵ بیش از هزار و ۱۰۰ دستگاه به شهرداری تهران اتوبوس شهری تحویل داده است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۹ به بعد دولت مصوباتی داشته است که دارای ایرادات و مشکلاتی است و نتیجه آن منجر به تامین نشدن اتوبوس نه تنها برای تهران که برای هیچ شهری بوده است.

ترفع در خصوص افزایش نرخ اتوبوس توضیح داد و بیان کرد: یک سوم از کرایه حمل و نقل عمومی توسط شهروند پرداخت می‌شود، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم دیگر توسط دولت باید پرداخت شود که متاسفانه دولت خیلی وقت است به این تعهد خود عمل نکرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از پیگیری مداوم سهم دولت در حوزه هزینه حمل و نقل عمومی گفت و بیان کرد: شهرداری چاره‌ای ندارد جز اینکه با افزایش بودجه اتوبوسرانی موافقت کند و افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها، حتی سهم مردم را نیز پوشش نمی‌دهد.

وی گفت: با تحریم‌های ظالمانه‌ای که انجام شده، محدودیت‌های زیادی روی واردت قیمت خودرو اعمال شده است و شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. افزایش پی در پی نرخ ارز نیز سبب افزایش قیمت قطعات و هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌ها شده و همه این موارد سبب شده است بخش خصوصی که در این حوزه فعال است، مشکلات زیادی داشته باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"