کد خبر: ۵۹۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو،معاون وزیر راه با حضور در جمع صنوف حمل و نقل کالا و مسافر استان فارس، پیگیری و رفع مشکلات رانندگان حوزه حمل و نقل جاده‌ای را از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ذکر کرد.


به گزارش خبرخودرو،معاون وزیر راه با حضور در جمع صنوف حمل و نقل کالا و مسافر استان فارس، پیگیری و رفع مشکلات رانندگان حوزه حمل و نقل جاده‌ای را از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ذکر کرد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در یک‌سال اخیر برای ساماندهی ساختار حمل و نقل، نسبت به نتایج این اقدامات در آینده ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن در حمل و نقل کشور به خصوص در حوزه حمل و نقل مسافر، از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات ناشی از این شرایط برای رانندگان با ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد و با اشاره به تلاش‌هایی که برای رفع این مشکلات در جریان است، افزود: شفاف سازی میزان کرایه‌ها یکی از دغدغه‌های رانندگان حوزه حمل و نقل است که با تمهیدات پیش‌بینی شده و اجرای محاسبه کرایه حمل بر اساس شاخص تن - کیلومتر بخش زیادی از این مشکل حل شده و تلاش برای ساماندهی این موضوع کماکان ادامه دارد.

حسن نیا همچنین با اشاره به بسته‌های تشویقی برای واردات خودرو‌های حمل و نقل با سه سال کارکرد به منظور نوسازی این ناوگان در کشور گفت: افرادی که بتوانند ناوگان با سه سال کارکرد وارد کنند، ۹ درصد مبلغ را به صورت یارانه دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور‌های مواصلاتی استان فارس که با هدف بررسی نیاز‌ها و شناسایی زیرساخت‌های لازم برای ارتقای کیفیت و ایمنی محور‌های یاد شده انجام شد، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از نیاز‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم، مقرر شد بهسازی و آسفالت روستای کوهنجان و تکمیل پل قصراحمد در شهرستان سروستان و ارتقای ایمنی زیر گذر پرتردد و پرحادثه سروستان به شیراز و همچنین تامین روشنایی و عملیات ایمن سازی محور فرمشکان به کوار شامل پنج کیلومتر ایمن سازی و شانه سازی و روکش آسفالت تقاطع اکبرآباد به جهرم در اولویت اجرا قرار گیرد.

در بازدید از محور‌های مواصلاتی شهرستان داراب، بررسی و ارائه طرح توسط مشاور برای ارتقای ایمنی و تردد گردنه مروارید در دستور کار قرار گرفت و از راه‌های روستایی هشی وار داراب بازدید شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین با حضور در شهرستان زرین دشت از طرح‌های در حال اجرا در حوزه راهداری و برخی راه‌های روستایی این شهرستان از جمله راه روستایی احمد آباد و تقاطع ورودی شهر دبیران و پل‌های دهنو در شهر پیر از توابع شهرستان زرین دشت بازدید کرد و نیاز‌های اساسی پروژه‌ها شناسایی و در دستورکار قرار گرفت، همچنین بازدید از محور‌های مواصلاتی کوار، سروستان، خرامه، داراب و زرین دشت و ساختمان در حال ساخت راهدارخانه مرکزی استان فارس در شیراز از دیگر پروژه‌هایی بود که معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیر کل برنامه و بودجه و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از آن‌ها بازدید کردند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"