کد خبر: ۵۹۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه های زیست محیطی سازمان حفاظت از محیط زیست به تشریح خودروهایی که امکان شماره گذاری در سال 99 را ندارند، پرداخت.


به گزارش خبرخودرو، دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه های زیست محیطی سازمان حفاظت از محیط زیست به تشریح خودروهایی که امکان شماره گذاری در سال 99 را ندارند، پرداخت.

بهزاد اشجعی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو تشریح کرد: برخی از خودروها مجوز ارتقای استاندارد آلایندگی را دریافت کردند اما بعضی دیگر مانند خودروهای شرکت زامیاد، وانت آریسان، خودروهای دنده اتومات مانند 207 اتوماتیک، کوییک دنده اتومات و خودروهای خارجی مونتاژ داخل مانند خودروهای دانگ فنگ ایران خودرو تا کنون موفق به دریافت مجوزارتقای استاندارد یورو 5 از سازمان محیط زیست نشده اند. ضمن اینکه تعداد 4 هزار و 700 دستگاه از خودروهای وانت آریسان مصوبه هیأت دولت را دریافت کرده تا با استاندارد یورو 4 پلاک شوند اما استاندارد یورو 5 برای این خودرو صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا علی رغم اینکه اعلام شده بود که خودروهای رنو امکان شماره گذاری در سال 99 را ندارند اما در حال حاضر پلاک گذاری آنها بلامانع است، گفت: سازمان محیط زیست پیشتر اعلام کرده بود امکان شماره گذاری خودروهای رنو تولید سال 99 وجود ندارد اما بر اساس قانون شماره گذاری خودروهای رنو با مدل 98 بلامانع است و ما همین پیشنهاد را ابتدای سال جاری به خودروسازان داده بودیم اما مورد قبول آنان واقع نشد. هفته گذشته خودروسازان خواستار شماره گذاری خودروهای رنو موجود با مدل 98 شدند که مورد موافقت سازمان محیط زیست قرار گرفت.

دبیر کمیته فنی صدور گواهینامه های زیست محیطی سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تمام خودروها باید حداقل دارای استانداردهای یورو 5 باشند و این موضوع مرتبا توسط سازمان محیط زیست مورد پایش قرار گرفته و خودروهایی که در هنگام تولید دارای استانداردهای لازم نباشد از شماره گذاری آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

اشجعی در پایان بیان کرد: خودروسازان در سال گذشته ملزم به اجرای استانداردهای یورو 5 بودند اما در تلاش برای به تعویق انداختن آن بودند که با پافشاری سازمان حفاظت از محیط زیست ملزم به اجرای استاندارد یورو 5 شدند و در حال حاضر این استاندارد توسط خودروسازان در حال اجرا است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"