کد خبر: ۵۹۵۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تشکیل صف برای خرید خودرو، به بیان ملزومات بومی کردن تولید خودرو در داخل کشور پرداخت.


به گزارش خبرخودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تشکیل صف برای خرید خودرو، به بیان ملزومات بومی کردن تولید خودرو در داخل کشور پرداخت.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: خودروسازان می‌بایست ریسک‌پذیری بیشتری از خود نشان داده و درخواست صدور مجوز برای پیش فروش خودرو با مدت زمان حداکثر 4 یا 5 ساله را نزد دولت مطرح نمایند تا بدین وسیله نقدینگی موردنیاز آنها تامین گردد.

وی افزود: مشکل تامین قطعه نشانگر نگرش نادرست به بیرون است وگرنه در صورت اراده خودروسازان، قادر هستیم از صفر تا صد خودرو را در داخل کشور تولید نماییم و مشکلی برای تامین قطعات نداریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهاراتی مبنی بر لزوم تامین ایربگ و ای سی یو از طریق واردات، استدلال نادرستی است زیرا هیچ مشکلی از لحاظ تامین قطعات در داخل کشور وجود ندارد مگر اینکه برخی صرفا به دنبال واردات باشند.

قادری متذکر شد: چرا شرایطی را ایجاد می‌کنیم که مردم متوسل به صف کشیدن برای خرید خودرو شوند در صورتی که با اجرای طرح‌های پیش فروش به عنوان مثال 5 ساله مشکلات به راحتی قابل حل است.

وی با اشاره به وفور نقدینگی در کشور، عدم هدایت نقدینگی در مسیر صحیح را موجب ایجاد مشکلات دانست و گفت: یکی از راهکارهای هدایت نقدینگی، دریافت آن از سوی متقاضیان خرید خودرو با اجرای طرح پیش فروش و هدایت آن در بخش بومی کردن و داخلی کردن تولید قطعات خودرو است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بدین ترتیب مشکلات مرتبط با طراحی خودرو، با به کارگیری ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ایرانیان خارج از کشور و سرانجام در صورت به خدمت گرفتن تمامی ظرفیت‌های داخلی مرتفع می‌گردد.

قادری با انتقاد از ایجاد صف‌های طویل خرید خودرو در شرایط فعلی اقتصاد کشور گفت: این وضعیت نشانگر بی‌برنامه‌گی و ریسک‌ناپذیری مدیران خودروسازی است که در صورت چاره‌اندیشی، تمامی مشکلات قابل حل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت مجوز اجرای طرح‌های پیش فروش با مدت زمان طولانی‌تر را صادر نمی‌نماید، مجلس به منظور دریافت این مجوزها از دولت با طرح موضوع از سوی خودروسازان نزد نمایندگان ملت، اعلام آمادگی می‌نماید.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
واقعا انگار این مردم گرونی رو دوست دارند هر چی که گرونتر میشه مردم بیشتر میخرند مردم سرزمینم به خود تون بیاین و دست از این کارها بردارید و اگر چیزی گران میشه خرید نکنید تا قیمتش پایین بیاد همه توان گرانی را ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"