کد خبر: ۵۹۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه پیک موتوری و حمل و نقل بار سبک شهری از اوضاع نابه سامان اعضای صنف وانت بار سخن گفت.


به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه پیک موتوریو حمل و نقل بار سبک شهریاز اوضاع نابه سامان اعضای صنف وانت بار سخن گفت.

داوود محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که این روزها نارضایتی رانندگان وانت بار را به همراه داشته افزایش قیمت و کمبود لاستیک است و روزانه با مراجعه خیل عظیمی از رانندگان به اتحادیه مواجه هستیم که متاسفانه دست خالی برمی گردند. عدم مجوز فروش لاستیک در درب مغازه ها و عدم پاسخگویی و کارآیی سامانه ای که وزارت صمت برای ثبت سفارش لاستیک در نظر گرفته نیز مزید بر علت شده و موجب افزایش قیمت و کمبود لاستیک شده است.

وی سو مدیریت در عرضه لاستیک را عامل این اتفاقات دانست و گفت: بر اساس تعاملاتی که با انجمن تولید کنندگان لاستیک داریم این اطمینان حاصل شده که لاستیک به میزان کافی در انبارها وجود دارد و با توجه به اینکه مواد اولیه آن در داخل تولید می شود نباید کمبود لاستیک داشته باشیم لذا سو مدیریت در توزیع مشکلاتی را به وجود آورده است. ضمن اینکه مسئولین هر زمانی که خواستند چیزی را مدیریت کنند تبدیل به سو مدیریت شد چرا که در توزیع، فروش و قیمت لاستیک چنین معضلاتی وجود نداشت و دقیقا از زمانی که مسئولین خبر از عدم افزایش قیمت لاستیک دادند شاهد افزایش قیمت و کمبود آن در بازار هستیم. ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت نیز موجب نا به سامانی شرایط شده زیرا سامانه جامعی نیست و بیشتر یک مانور تبلیغاتی است.

رئیس اتحادیه پیک موتوریو حمل و نقل بار سبک شهری در ادامه به دیگر مشکلات صنف وانت بار اشاره کرد و گفت: به دعوت استانداری تهران جلسه ای با حضور پلیس راهور و شهرداری تهران برگزار شد و علی رغم اینکه وزارت صمت باید گره از مشکلات این صنف باز کند در این نشست حضور نداشت و جلسه به روز دیگری موکول شد. در حال حاضر هیچ یک از چالش های اعضای اتحادیه وانت بار مانند جریمه ها ، عوارض ، بار برگ، سهمیه سوخت، بیمه تامین اجتماعی، تامین لاستیک و نوسازی ناوگان حل نشده و در این میان کرونا و وضعیت اقتصادی کشور نیز مزید بر علت شده است و متاسفانه توجهی به اعضای صنف وانت بار نمی شود.

محمدی در خصوص تاثیر افزایش قیمت قطعات بر سیستم حمل و نقل کالا تصریح کرد: افزایش قیمت قطعات موجب ناامنی در سیستم ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر شده و رانندگان قادر به تعویض قطعه با قیمت های نجومی نیستند و اگر ناچار به تعویض قطعه باشد ورود قطعات تقلبی و غیر استاندارد به بازار و استفاده از آن برای راننده حادثه ساز و هزینه بر خواهد بود.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"