کد خبر: ۵۹۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛
به گزارش خبرخودرو،علیرضا رزم حسینی با کسب 175رای موافق توانست از مجلس یازدهم رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شود.


به گزارش خبرخودرو،علیرضا رزم حسینی با کسب 175رای موافق توانست از مجلس یازدهم رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شود.

در پایان بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف، نمایندگان با تصدی وی به عنوان وزیر صمت موافقت کردند.

بر این اساس از 264 نماینده حاضر در جلسه علنی امروز 175 رای موافق، 80 رای مخالف به رزم حسینی داده شد و 9 نفر رای ممتنع دادند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری امروز در جلسه رای اعتماد رزم حسینی در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک نگاه؛

علیرضا رزم حسینی متولد ۱۳۴۰ در کرمان است؛ وی تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت دی ماه ۱۳۹۷ با حکم وزیر کشور در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد و همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم بوده ‌است.

وی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته‌است. وی از بنیان ‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است.

رزم‌حسینی قائم‌ مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (سردار شهید قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از سوی مقام معظم رهبری دریافت نموده است؛ وی همچنین پس از جنگ، اقدام به پایه‌ گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرد.

از سوابق اجرایی رزم‌ حسینی در بخش خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان

مدیر عامل و ریاست هیئت مدیره مجتمع صنعتی کرمان

مدیر عامل شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان

مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان

ریاست هیئت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار

مدیر عامل شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)

مدیر عامل شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ

مدیر عامل شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور

ریاست مجمع شرکت آستانه ریل

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"