کد خبر: ۵۹۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو‌، رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت در خصوص نتایج حاصل از نهضت داخلی‌سازی قطعات و زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای بسته مشوق ساخت داخل توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش خبرخودرو‌، رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت در خصوص نتایج حاصل از نهضت داخلی‌سازی قطعات و زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای بسته مشوق ساخت داخل توضیحاتی ارائه داد.

سهیل معمارباشی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص نظارت بر نحوه اجرای نهضت ساخت داخل قطعات خودرو اظهار داشت: تاکنون 4 میز داخلی‌سازی قطعات برگزار شده که در خلال این میزها، انعقاد قرارداد با 125 سازنده، طی 154 پروژه با هدف ساخت 282 قطعه عملیاتی گردیده است.

وی ضمن اشاره به ارزش قراردادها بالغ بر 4 هزار و 700 میلیارد تومان گفت: بر اساس گزارشات مستمر ارائه شده به کمیته خودرو از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان مسئول نظارت و پیشبرد پروژه‌های تعریف شده و طی آخرین گزارش، تولید انبوه 83 پروژه تاکنون نهایی شده و 71 پروژه در دست اجرا بوده که طی روزها و ماه‌های آتی به تولید انبوه خواهد رسید.

رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت همچنین از برگزاری میز پنجم داخلی‌سازی در پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و افزود: نهضت ساخت داخل تاکنون رقمی بالغ بر 80.38 میلیون یورو کاهش ارزبری به همراه داشته که در صورت محاسبه بر اساس تیراژ سالانه تولید، حدود 343 میلیون یورو برآورد می‌شود.

معمارباشی در خصوص وضعیت زیرساخت‌ها، موانع و راهکارهای اجرای بسته مشوق ساخت داخل پیشنهادی از سوی انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور تصریح کرد: این بسته از سوی اعضای انجمن در یک جلسه با حضور سرپرست وزارت صمت به صورت خلاصه ارائه شد و مقرر گردید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با همکاری اعضا ضمن برگزاری یک نشست، این بسته را تدقیق نموده و جمع‌بندی نهایی در تعامل با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در طرح ساماندهی صنعت خودرو گنجانده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گزارش وضعیت پیشرفت و اجرای این بسته بر عهده وزارت صمت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"